Dlaczego od małego wmawia się nam, że bez samochodu nie ma życia (50 proc. zabawek jest podobno związanych z motoryzacją)!
Dlaczego motoryzacja, ma tak wielki wpływ na naszą gospodarkę, choć nie ma ani jednego samochodu made in Poland, a nie namawia się do jazdy koleją, skoro fabryk pociągów mamy kilka?
Rozmowa z Jakubem Majewskim – analitykiem i specjalistą w zakresie logistyki, planowania i rozwoju systemów transportowych, inwestycji infrastrukturalnych oraz organizacji i marketingu przewozów publicznych. Absolwentem Europejskiego Instytutu Rozwoju Lokalnego na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych tej samej uczelni. Wykładowca akademicki i kierownik Pracowni Polityki Transportowej Unii Europejskiej Akademii Humanistycznej im. A. Gieysztora – od 2012 r. z tytułem doktora z zakresu polityki transportowej państwa. Zawodowo związany z rynkiem kolejowym – w pierwszym okresie jako prezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei i pełnomocnik Urzędów Marszałkowskich koordynujący organizację przewozów regionalnych. Następnie członek zarządów oraz rad nadzorczych przewoźników kolejowych – w tym m.in. PKP Przewozy Regionalne, Warszawskiej Kolei Dojazdowej, Szybkiej Kolei Miejskiej. W latach 2009-10 prezes Kolei Mazowieckich, a 2012-14 wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego ds. regulacji rynku kolejowego. Członek komitetów sterujących i ekspert we wdrażaniu i ewaluacji programów operacyjnych finansowanych z funduszy europejskich. Doradca Ministerstwa Infrastruktury w procesie przygotowania Ustawy o Publicznym Transporcie Zbiorowym. Współautor kilkudziesięciu opracowań analitycznych, badań oraz studiów wykonalności dla przemysłu i transportu. Licencjonowany maszynista kolejowy i jednocześnie branżowy komentator prasowy i telewizyjny.
O polskiej "samochodozie" czytaj w piątek 15 lutego w "Gazecie Wyborczej"
Wszystkie komentarze