Rosnąca inflacja daje się we znaki nawet mieszkańcom bogatych europejskich krajów. W ciągu roku koszt zakupów Szwedów wzrósł średnio o 22 proc. Zobacz wideo!
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Magazyn "Tydzień w Europie" to subiektywny przegląd tygodnia widziany z perspektywy Europejczyków. Co ważnego do odnotowania wydarzyło się w ubiegłym tygodniu w polityce, gospodarce, kulturze?

Rolnicy w części krajów Europy Wschodniej protestują przeciw napływowi taniego zboża z Ukrainy.

Rosnąca inflacja daje się we znaki nawet mieszkańcom bogatych europejskich krajów. W Szwecji, gdzie inflacja jest najwyższa od dziesięcioleci, sklepy z tanią żywnością zyskują na popularności.

Cztery lata po dramatycznym pożarze paryska katedra Notre Dame odzyska swoją wieżę.

Więcej w materiale wideo:

 

(odcinek dostępny do 22.05.2023 r.) 

Pozostałe filmy ARTE.TV są dostępne POD TYM LINKIEM.

Chcesz wiedzieć więcej? Przypominamy artykuły dziennikarzy "Wyborczej":

  1. Zapaść w sprzedaży detalicznej. Dlaczego Polacy aż tak bardzo przestają kupować?
  2. Prof. Joanna Tyrowicz: Inflacja jest rozlana po wszystkich dziedzinach gospodarki. To, że spada, to iluzja
  3. Kogut wróci na iglicę. Tylko osiem miesięcy poślizgu w odbudowie katedry Notre Dame
  4. Rząd przyjął pakiet pomocy rolnikom. Nawet ChatGPT wie, że to nie rozwiąże problemu

"Tydzień w Europie". Współpraca "Wyborczej" z francusko-niemiecką telewizją ARTE

"ARTE: Tydzień w Europie" to nowy magazyn informacyjny w wersji wideo dostępny co poniedziałek na Wyborcza.pl. Nagrania przygotowane przez francusko-niemiecki kanał kulturalny ARTE przedstawiają europejskie wiadomości tygodnia w swobodnym tonie. 15-minutowe odcinki omawiają ważne informacje polityczne, gospodarcze, społeczne oraz kulturalne. W magazynie pojawiają się też rozmowy z dziennikarzami, reportażowe nagrania z miejsc zdarzeń i polecenia redakcji ARTE. Magazyn można oglądać na ARTE.TV i Wyborcza.pl, a także na platformach innych partnerów projektu – oprócz "Wyborczej" są nimi "El Pais", "Le Soir", "Internazionale", "Kathimerini" i Telex. Dzięki temu ważne bieżące informacje dotyczące Europy mogą docierać do szerokiego grona odbiorców aż w ośmiu wersjach językowych.

Program "ARTE: Tydzień w Europie" jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach działania przygotowawczego "Europejskie platformy medialne".

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze