W połowie listopada do portu w japońskim Noshiro wszedł 235-metrowy masowiec „Shofu Maru". W ładowniach kończącego swoją dziewiczą podróż statku przypłynęło niemal 80 tys. ton węgla, załadowanego trzy tygodnie wcześniej w australijskim Newcastle – największym na świecie porcie eksportującym ten surowiec. Podczas rejsu jednostka zużyła około 25 tys. litrów paliwa mniej niż podobne frachtowce operujące na tej trasie. Jak udało się to osiągnąć?
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze
Najsmutniejsza część tego skądinąd ciekawego artykułu.
Artykuł ciekawy, oby tak dalej. Przepraszam redaktora za wszystkich czepiających się i szukających dziury w całym :)
No lepsze to niż mieliby w ogóle nie komentować. Nieważne jak się mówi, byle się mówiło.
Dlaczego skądinąd?
skoro tam żyje zdecydowana większość ludzkości, to co w tym smutnego i dziwnego, że spędza swój czas produktywnie?
Gdyby kapitanowie dobierali trasę względem najkorzystniejszych wiatrów, zużycie paliw na statkach ze wspomaganiem żaglami, byłoby zdecydowanie bardziej zauważalne.
Niestety trasy ustalane są pod kątem jak najszybszego transportu. Co jest absurdem, bo co wymaga jak najszybszego transportu? Towary, żebyśmy mogli je jak najszybciej zużyć...
Chodzi o jak najszybszy zwrot z inwestycji, a nie o to, żebyś mógł jak najszybciej zużyć towar. To akurat nikogo nie obchodzi, zupełnie zupełnie nie. Ale nawet jeśli czas transportu wydłuża się o 10%, to kapitał zainwestowany zwraca się nie w 15 lat, tylko 1,5 roku dłużej, a to same kłopoty - dłuższe kredytowanie itd.
Trasy są dobierane tak aby statek przebył drogę bezpiecznie i zużył jak najmniej paliwa. Czasy kiedy jeździło się całą naprzód skończyły się podczas kryzysu w 2008r.
A te nie sprzedane hurtownicy wyrzucą na śmietniki.
Błądzisz. Jeżeli szybko nie zużyjesz to zmniejszysz zapotrzebowanie na kolejną dostawę.
Te 25 ton paliwa to statek zużył by w 4 godziny.
Czasami "przedłuża się" skalę Beauforta, doklejając do niej skalę Saffira-Simpsona, która zaczyna się z grubsza tam, gdzie kończy się skala Beauforta (z dokładnością do 1w.), ale co do zasady skala Beauforta ma 12 stopni.