AUSTIN, Teksas - Kiedy Robert De Niro dowiedział się, że należący do Marlona Brando osobisty, opatrzony notatkami egzemplarz scenariusza „Ojca chrzestnego" trafił na sprzedaż na portalu Ebay, nie był zbytnio z tego zadowolony. Jak to możliwe, by tak istotny artefakt kultury, stworzony przez ikonę aktorstwa, prawdziwego artystę, był równie łatwy do zdobycia jak stary automat do gry czy kubek na kawę z Las Vegas?
Działo się to około roku 2006, kiedy De Niro zastanawiał się, komu powierzyć obszerną kolekcję rekwizytów, kostiumów, scenariuszy, listów i pamiątek, jakie zgromadził na przestrzeni swojej trwającej sześć dekad kariery. Nie chciał, by jego notatki do scenariusza „Taksówkarza" marniały w szafie jakiegoś nieznajomego z Des Moines, postarał się zatem o miejsce, gdzie archiwiści i personel zadbaliby o zachowanie każdego przedmiotu, w tym czerwonych rękawic bokserskich i szlafroka w lamparcie cętki, które nosił jako Jake LaMotta we „Wściekłym byku", jak również listów, które wymieniał z reżyserem „Ostatniego z wielkich" Elią Kazanem.
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze