Sprzedaż wiadomości drukowanych na papierze spada. Sprzedaż wiadomości dostarczanych cyfrowo bezpośrednio do czytelnika rośnie. W erze dezinformacji ludzie są skłonni płacić za wiadomości, które pochodzą z pewnych źródeł i mają za sobą wiarygodność...
Travis Kalanick ogłasza swój powrót. Pentagon używa technologii Google'a do analizowania filmów z dronów. Brytyjski magazyn "NME" przestaje ukazywać się w druku.
Grupa TVN zmieniła właściciela, ale wciąż pozostanie w amerykańskich rękach. Discovery Communications właśnie zakończyło przejęcie Scripps Networks Interactive.
Niezwykła interwencja rządu USA na rynku technologicznym. Komitet ds. inwestycji zagranicznych (CFIUS) nakazał opóźnienie zgromadzenia akcjonariuszy producenta procesorów Qualcomm o 30 dni.
Mieszkańcy Szwajcarii odrzucili pomysł zniesienia abonamentu radiowo-telewizyjnego. Siedem kanałów telewizyjnych i 17 rozgłośni radiowych nadal będzie utrzymywanych z publicznych pieniędzy.
Uber wprowadza w USA usługę, która pozwoli pacjentom dojechać na wizyty lekarskie. Instagram może wkrótce umożliwić dzwonienie do znajomych. Discovery przygotowuje się do połączenia ze Scripps.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi przeszukania w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR - informuje redakcję Wyborcza.Tech Małgorzata Cieloch, rzeczniczka urzędu. Przeczesuje pomieszczenia i dokumenty.
Amazon liczy na to, że dzwonek pomoże mu zdobyć zaufanie klientów i ułatwić pracę kurierom. Amnesty International krytykuje Apple za podporządkowanie się regulacjom w Chinach. Vodafone i Nokia zaplanowali uruchomienie sieci komórkowej 4G na Księżycu.
"Comcast zniweczył wysiłki Ruperta Murdocha" - tak amerykańska telewizja CNN skomentowała ofertę przejęcia brytyjskiej platformy cyfrowej Sky złożoną przez amerykańskiego potentata kablowego.
Czy szefowie działów marketingu spółek skarbu państwa podejmują polityczne decyzje? Wskazuje na to sposób wydawania pieniędzy na zakup reklam w mediach.
Polska jest jednym z czterech krajów Europy, które zamknęły zeszły rok w kinach rekordem. Polacy kupili łącznie 56,6 mln biletów, czyli o 4,5 mln więcej niż w 2016 r.
Pjongczang 2018 to najbardziej zaawansowane technologicznie igrzyska w historii. Wieże kościołów w Wielkiej Brytanii umożliwią połączenia z Internetem na obszarach wiejskich. Uber zawiesza swoje usługi w Maroku.
Był szumnie zapowiadany start. Miał być też modelowy przykład współpracy na linii korporacja - start-up. Rezultat: aplikacja została wycofana ze sklepów, a obie firmy wzajemnie obarczają się winą.
Ciężki rok - tak ostatnie 12 miesięcy ocenił ostatnio Mark Zuckerberg, szef Facebooka. Co powie na koniec 2018? Reklamodawcy grożą zabraniem reklam, są media, które przestają publikować treści. A wszystko przez walkę z dezinformacją i fake newsami.
Kibice z całej Europy oglądali łącznie 373 mln godzin materiałów filmowych. A relacje zebrały blisko miliard odsłon. Właściciel Eurosportu po raz pierwszy zmierzył konsumpcję wideo w całej Europie, i to na wszystkich platformach. Właśnie...
Przeglądarka Google Chrome od 15 lutego umożliwia blokowanie uciążliwych dla użytkowników reklam na stronach internetowych. Ale specjaliści twierdzą, że potentat miał zbyt duży wpływ na to, co ma być blokowane, więc nie uderzy to w jego biznes....
"Ile par spotka się w internecie w walentynki? Więcej niż kiedykolwiek wcześniej" - pisze BBC w swoim raporcie o "miłości i randkach w czasach Tindera". Postanowiliśmy sprawdzić, która aplikacja randkowa jest najpopularniejsza w Polsce. Okazało się,...
Prezes BuzzFeeda uważa, że Facebook powinien płacić wydawcom. A niektórzy z nich po zmianach w algorytmie nawet rezygnują z publikowania tam swoich treści. Co na to FB? "Jeśli ktoś uważa, że przebywanie na Facebooku nie jest dobre dla firmy, nie...
Ponad miliard dolarów przychodów z prenumeraty, z czego jedna trzecia to przychody z abonamentów cyfrowych. "New York Times" opublikował właśnie wyniki za 2017 rok. Jego cyfrowej przemianie z wielką uwagą przyglądają się wydawcy z Polski.
Bardzo dobrymi wynikami sprzedaży subskrypcji cyfrowych pochwalił się wydawca "New York Timesa". Brazylijski dziennik wycofuje się z Facebooka, a Toyota inwestuje w konkurenta Ubera.
- Trzy tygodnie po dymisji to ja cały czas powinnam jeszcze płakać i żyć emocjami, którymi mnie częstowano przez ostatni kwartał. Tą huśtawką upokorzeń - mówi była minister cyfryzacji w rozmowie z Wyborczą.Tech.
Portale największych mediów we Francji i we Włoszech mają ogromną przewagę nad serwisami ze zmyślonymi wiadomościami. Stosunek sił zmienia się na Facebooku.
Ostatnio spędzamy mniej czasu na Facebooku, średnio o 5 proc. Mark Zuckerberg twierdzi jednak, że to czas bardziej wartościowy. Uber w San Francisco testuje wypożyczanie elektrycznych rowerów. Super Bowl z polskimi reklamami.
Połączenie doradztwa z marketingiem pod jednym szyldem - Deloitte Digital - miało wywrócić branżę marketingową do góry nogami. Ale zeszły rok firma zakończyła zwolnieniami. Co teraz?
Była minister cyfryzacji pokieruje firmą MC2Solutions, która ma skupiać się m.in. na technologii blockchain, sztucznej inteligencji, big dacie i business intelligence.
Polskie start-upy przejmują konkurentów na amerykańskim rynku. Twitter ma pracować nad narzędziem video w stylu Snapchata. Sztuczna inteligencja zaczyna być wykorzystywana w filmach dla dorosłych.
Eurosport wysyła na igrzyska zimowe popularnego youtubera. Wykorzystanie wizerunków wpływowych blogerów albo vlogerów może wkrótce okazać się dla mediów furtką do obejścia zmiany zasad gry na Facebooku, który ogranicza wyświetlanie postów mediów i...
Pięć miliardów dolarów ma kosztować nowa siedziba Amazona w USA, na Wyspach trwa ostra dyskusja o braku równości w wynagrodzeniach między mężczyznami a kobietami pracującymi w BBC, a Anna Streżyńska, była minister cyfryzacji, komentuje dzisiejszy...
Wyobrażam sobie superministra cyfryzacji, który będzie wchodził do innych resortów i tam aktywniej mieszał. Weźmy takie Ministerstwo Zdrowia. Tam jest technologicznie XX wiek - uważa prof. Dariusz Jemielniak z Katedry Zarządzania w Społeczeństwie...
Polska edycja magazynu "Vogue" - jednego z najważniejszych i najbardziej rentownych magazynów dla kobiet na świecie - zadebiutuje w walentynki. Wydawcy wciąż chętnie wchodzą na rynek kolorowych pism premium, bo reklamodawcy lubią się w nich pojawiać.
Statystyczny Polak będzie musiał się stać już w 2018 r. bardziej cyfrowy - wynika z raportu firmy Deloitte.
Artur Kurasiński, autor Blog.Kurasinski.com i seryjny przedsiębiorca, opublikował swoje przychody w 2017 roku z tytułu wystąpień publicznych. Z faktur netto osiągnął pułap 344,4 tys. zł.
Priorytety mediów na najbliższy rok: płatności pobierane od użytkowników i wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz asystentów głosowych (jak np. Amazon Echo czy Google Home).
Następcy Anny Streżyńskiej media i politycy szukają już od kilku miesięcy. Giełda z nazwiskami zamarła, gdy wręczając nominacje, prezydent nie wymienił nazwiska nowego ministra cyfryzacji. W nowym rządzie zabrakło nowego szefa resortu.
Płatny kanał Eleven Sports pokaże na swoim profilu facebookowym na żywo mecz Bundesligi z udziałem Lewandowskiego. Transmisja w serwisie społecznościowym będzie darmowa.
"Koniec pewnej epoki" - tak dziś w sieci komentuje się zamknięcie magazynu "Bravo". Dla młodzieży lat 90. to był tytuł ikona.
Aplikacje e-commerce nie służą tylko do sprzedaży produktów. Dzięki nim sklepy lepiej poznają klientów, ich zwyczaje i potrzeby. Sprawdziliśmy, jak wygląda wyścig detalistów w komórkach.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że Uber nie jest jedynie aplikacją w telefonie, lecz firmą transportową ze wszystkimi wynikającymi z tego obowiązkami. To ma ogromne znaczenie dla rynku przewozu osób, ale czy tylko dla niego?
Milenialsi i pokolenie Z wymuszą na firmach lepsze historie w reklamach. A sztuczna inteligencja będzie coraz bardziej oswojona przez agencje reklamowe. To prognozy trendów ekspertów z Kantar Millward Brown.
Sprzedaż kanałów telewizyjnych Polsatowi da właścicielowi Radia Eska i "Super Expressu" 103 mln zł w gotówce. Jakie ma plany? Zakupy w mediach internetowych i produkcja programów telewizyjnych.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.