Egipski parlament przyjął ustawę, która daje państwu możliwość nadzorowania i blokowania popularnych kont w mediach społecznościowych. Amnesty International ostrzegało, że to prawo to tak naprawdę legalizacja cenzury w sieci.
Walmart chce się bronić przed ekspansją Amazona i będzie mocniej współpracował z Microsoftem. A Jeff Bezos pobił ostatnio nowy rekord - w wycenie swojego majątku.
W tym roku Polacy spędzą średnio 49 min dziennie na oglądaniu wideo w internecie. Światowa średnia wyniesie natomiast 67 min. Dla Polski to oznacza w ciągu roku wzrost o 9 min. W skali globalnej ten wzrost wyniósł 11 min. I z roku na rok będziemy...
Departament Sprawiedliwości odwołuje się od decyzji sądu federalnego, który zgodził się na przejęcie koncernu medialnego Time Warner przez AT&T. Obie firmy rozpoczęły już proces połączenia.
Przyszłoroczna wycieczka w kosmos z Blue Origin ma kosztować między 200 a 300 tys. dol. Najwięksi gracze na Twitterze stracili nawet 2 proc. ze swoich dotychczasowych obserwatorów.
Twórcy zewnętrznych aplikacji skanują miliony wiadomości użytkowników Gmaila. Robią to, aby uzyskać informacje pozwalające jak najlepiej spersonalizować reklamy. "Wall Street Journal" nazywa to "brudnym sekretem branży technologicznej".
Gigant chce towarzyszyć kobietom, które sprawdzają, jak wygląda nowy lakier do paznokci czy kolor włosów w aplikacji. Pracuje więc ze start-upami.
Serwis Quartz trafi w ręce japońskiej firmy medialnej. Billboardy mają pomóc Netfliksowi w walce o widza w sieci. Amazon kupuje elektryczne samochody dostawcze.
"Wiadomości" TVP 1 tracą widzów prawie w całej Polsce. Widzów zyskują tylko w Lubuskiem. "Wydarzenia" Polsatu najbardziej rosną na Podlasiu, a "Fakty" TVN w woj. dolnośląskim.
Amazon za PillPacka ma zapłaci 1 mld dol., ale dzięki temu stanie się konkurencją dla wszystkich sieci aptek. Ed Ho, jeden z głównych menedżerów w Twitterze, ustąpił ze stanowiska. Robot Asimo prawdopodobnie wkrótce zejdzie ze sceny.
Ponad 30-proc. spadek tygodnika "Sieci" założonego przez braci Karnowskich. 23 proc. straciła "Gazeta Polska" Tomasza Sakiewicza, a 22 proc. "Do Rzeczy" Pawła Lisickiego - wynika z danych dotyczących wyników tygodników za kwiecień br.
Obłożenie reklamowe w serwisach VOD zbliża się już do poziomu znanego z rynku telewizyjnego. Platformy należące do największych nadawców emitują już średnio 9,5 minuty reklam na godzinę programu. Jako pierwsi pokazujemy analizę agencji Wavemaker.
Disney właśnie podbił stawkę w walce o koncern należący do rodziny Ruperta Murdocha. Tydzień temu Comcast zaoferował za niego 65 mld dol. Disney daje o 6 mld dol. więcej.
Użytkownicy komunikatora FB wśród swoich prywatnych wiadomości zobaczą reklamy wideo. Disney przebił właśnie ofertę Comcastu za 21st Century Fox.
Robert Lewandowski to najlepszy polski piłkarz i najwyższy potencjał reklamowy. Jak w tym drugim przypadku wypadają inni nasi reprezentanci? SW Research jeszcze przed pierwszym meczem Polaków przygotował specjalną analizę ich wskaźników wartości...
Wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie w tym roku o 4,8 proc. i wyniesie na koniec roku 7,41 mld zł netto - prognozuje agencja mediowa Zenith.
To niecodzienna inicjatywa, jeśli trzej główni konkurenci nawiązują współpracę. A Polsat, TVP i TVN podpisały właśnie list intencyjny w sprawie wspólnych działań w obszarze emisji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej.
Portal TVP Info ma najbardziej prawicowych czytelników w Polsce. Wyprzedza pod tym względem serwisy wPolityce.pl i Polskaniepodlegla.pl. Najbardziej lewicowe audytorium ma Newsweek.
FinAi to polski start-up, który pozwala zaciągać kredyty w bankach bez wychodzenia z domu. Na razie ma dostęp do oferty dwóch banków. Przetestowaliśmy jego usługę.
Mijają trzy miesiące od przejęcia TVN przez Discovery. Najpierw doszło do połączenia zespołów zarządzających. Teraz przyszedł czas na kolejne zmiany dotyczące kanałów tematycznych, biura reklamy i zwolnień.
Comcast walczy z Disneyem. Microsoft chce rywalizować z Amazonem w technologii dla sklepów przyszłości. Uber przejmuje znanego menedżera od Facebooka.
Rośnie liczba deklarujących gotowość płacenia za informacje w sieci. Oprócz cyfrowych prenumerat rozwijają się inne modele, np. wykupienie członkostwa oraz datki - wynika z Digital News Report 2018 przygotowanego przez Reuters Institute for the...
W czwartek startują mistrzostwa świata w piłce nożnej. Komu poza rodzimą reprezentacją będą kibicować Polacy i czy wiedzą, kto sponsoruje w tym roku Biało-Czerwonych?
Dlaczego Martin Sorrell opuścił fotel prezesa WPP Group? Notowana na giełdzie spółka ukrywa konkretny powód przed mediami, ale w końcu będzie musiała powiedzieć o nim akcjonariuszom.
W Australii niedługo dojdzie do wyborów, rząd woli się zabezpieczyć przed ewentualną ingerencją z zewnątrz. Amazon przyznał, że w chińskiej fabryce, gdzie składano jego urządzenia, nielegalnie zatrudniano pracowników.
Google wprowadza zasady dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu broni. Amazon zapewnia, że będzie rozwijał się w Wielkiej Brytanii po Brexicie. BuzzFeed chce wycofać się z Francji.
W przyszłym tygodniu kibice staną się głównymi celami akcji marketingowych. Dotarcie do nich online może być trudne, bo co drugi mężczyzna w wieku 18-34 lat zainteresowany piłką korzysta z AdBlocka.
Ponad 90 proc. internautów używa telefonów w czasie telewizyjnych przerw reklamowych. Gemius zaprezentował wyniki pierwszego badania reklamy na komputerach, smartfonach i telewizorach.
UE zamierza narzucić serwisom oferującym wideo na żądanie uwzględnianie w swoich ofertach produkcji europejskich oraz obowiązek wspierania lokalnego przemysłu filmowego. Co to oznacza dla polskiego rynku VoD?
Firma doradztwa marketingowego Stratosfera została przejęta przez grupę Brand New Galaxy. Ostatnie trzy lata Stratosfera była związana z firmą doradczą Deloitte.
- Sztuczna inteligencja uporządkuje pomysły pracowników agencji reklamowych oraz domów mediowych i wybierze najlepsze - uważa Krzysztof Sobieszek, szef działu transformacji biznesu w Publicis Media Polska.
2,1 mld zł wyniosła wartość wydatków reklamowych w pierwszym kwartale 2018 r. Rynek wzrósł o 8,6 proc. i ma za sobą najlepszy pierwszy kwartał od 2008 r. - wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom.
Rynek sportowy to arena dla zamożnych graczy. Polsat umacnia swoją pozycję na rynku praw sportowych.
Cyfrowe miasto z autonomicznymi autami i infrastrukturą reagującą na pogodę ma powstać w Kanadzie. Rosjanie zhakowali setki tysięcy routerów. Twitter zacznie specjalnie oznaczać polityków podczas kampanii w USA.
Holding reklamowy Publicis Groupe zaprezentował Marcela, własnego asystenta głosowego. - Nasz koncern przekształci się w platformę - zapowiada Arthur Sadoun, prezes holdingu.
Ochrona prywatności to jest nie tylko europejska sprawa, ale również globalna - powiedział Mark Zuckerberg podczas paryskich targów Viva Technology. Ogłosił, że Facebook przygotował się do RODO w Europie, jednak wkrótce te rozwiązania rozszerzy na...
Magazyn "Fortune" co roku publikuje listę 500 firm w Stanach Zjednoczonych z największymi przychodami. W czołówce jest Apple, a do pierwszej dziesiątki dostał się Amazon. Ale już ranking najbardziej wartościowych spółek zdominowali giganci branży...
Miało być za zamkniętymi drzwiami, ale wczoraj szef europarlamentu poinformował, że Mark Zuckerberg zgodził się na transmisję spotkania. W tym tygodniu zobaczy się też z prezydentem Francji i udzieli wywiadu na konferencji VivaTech w Paryżu.
Ma miliony zamówień miesięcznie. Kierowcy nie tylko podwiozą z miejsca na miejsce, ale także zrobią zakupy, przywiozą do domu jedzenie. Albo fryzjera. Go-Jek właśnie przyjechał do Polski i szuka u nas programistów.
323 skargi na kampanie marketingowe wpłynęły w 2017 roku do Komisji Etyki Reklamy. 40 proc. z nich dotyczyło przekazów opublikowanych w internecie.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.