Redakcja "Gazety Wyborczej" po długich i burzliwych debatach wyłoniła najlepsze seriale roku. I jest ich sporo, bo aż 20! Jak plasuje się ranking? Tego nie zdradzamy, każdy przeczytać musi sobie sam. Natomiast Radosław Czyż w rozmowie z Mają Staniszewską i Andrzejem Kulaskiem podsumowują najlepsze tegoroczne premiery i kontynuacje, a także wskazują własnych faworytów.
"Dzień Szakala" to nowa, serialowa adaptacja powieści Fredericka Forsytha, którą od grudnia można oglądać na platformie SkyShowtime. Przy tej okazji Radosław Czyż i Andrzej Kulasek z "Gazety Wyborczej" robią przegląd filmowych zabójców i zastanawiają się który z nich jest najbardziej przerażający, a który budzi największą sympatię. Jakich nasi dziennikarze mają ulubionych rywalizujących ze sobą płatnych morderców? I czy ekranowi zabójcy lubią kuchenne rewolucje? Zapraszamy na Sobotni seans.
Finał "Yellowstone" to jedno z najbardziej wyczekiwanych serialowych wydarzeń roku. Co przyniosło serialowi taką popularność? Czy Taylor Sheridan potrafi pisać postaci kobiece? Czy to serial skrojony pod elektorat Donalda Trumpa? O tym z Radosławem Czyżem dyskutują Urszula Pieczek (Wyborcza) i Anna Piekutowska (TOK FM). W drugiej części podcastu o życiu kowboja i zawodach rodeo opowiada Szymon Wierzchosławski, hodowca koni, pasjonat Dzikiego Zachodu i właściciel RS Ranch.
Nawet jeśli to tylko fikcja. Nagrodzona Złotą Palmą w Cannes "Anora" nareszcie w polskich kinach. A to doskonały pretekst, by pomówić o jednym z najciekawszych, najbardziej wrażliwych i utalentowanych reżyserów amerykańskiego kina niezależnego. Sean Baker, jak na białego faceta w średnim wieku, prezentuje wizję Stanów Zjednoczonych z wyjątkową czułością wobec ludzi z marginesu. Nie ubarwia ich świata, ale mówi jak jest. Emilia Dłużewska i Dawid Dróżdż w rozmowie z Radosławem Czyżem opowiadają o tym, dlaczego u Bakera nawet pączki z lukrem i Disneyland mogą smakować goryczą.
Maja Staniszewska i Radosław Czyż debatują, czy wielki pojedynek dwóch ulubionych mężczyzn internetu powinien wygrać Paul Mescal, czy może Pedro Pascal. A, że aktorzy stają naprzeciw siebie w drugiej części "Gladiatora", nie sposób nie wykorzystać okazji, by to starcie rozstrzygnąć. W drugiej części podcastu Andrzej Kulasek zastanawia się, czy z filmów o krwawym sporcie najlepszy na pewno jest "Krwawy Sport", a areny walk lepiej sprawdzają się w antyku, czy dystopijnej przyszłości.
Czy popkultura romantyzuje seryjnych morderców? Czy filmy i seriale true crime pomagają w rozwikłaniu zagadek sprzed lat? Dziennikarka "Wyborczej" Marta Górna w rozmowie z Radosławem Czyżem opowiada, dlaczego ogląda niemal wszystkie seriale oparte o prawdziwe zbrodnie i życie seryjnych morderców, oraz co ma im do zarzucenia.
Radosław Czyż, Maja Staniszewska i Andrzej Kulasek, dziennikarze "Wyborczej", rozmawiają o swoich ulubionych filmowych i serialowych amerykańskich prezydentach. Czy któregoś z nich widzieliby chętnie w Białym Domu? Jaki jest hollywoodzki obraz prezydenta Stanów Zjednoczonych? A jaki prezydentki? Czy Amerykanie potrafią żartować ze swojej głowy państwa? W drugiej części podcastu gościem Radosława Czyża jest Maciej Czarnecki, dziennikarz działu zagranicznego "Gazety Wyborczej", który właśnie wyjechał do USA relacjonować stamtąd wybory dla naszych czytelników.
Widzowie zapamiętują fabułę czy bohaterów? Dlaczego w scenariuszu najważniejsze są emocje i zachowanie uwagi widza? Jak poznać, że scenariusz jest dobry i co to w ogóle znaczy? Na te i wiele więcej pytań odpowiadają scenarzyści i konsultanci scenariuszowi Aleksandra Świerk i Filip Kasperaszek z Atelier Scenariuszowego. Podcast prowadzi Radosław Czyż.
Wojtek Wawszczyk, reżyser filmu "Smok Diplodok", opowiada o pierwszym spotkaniu z Tadeuszem Baranowskim, magii jego komiksów i próbie przeniesienia ich na ekran. Jak autor kultowych historyjek zareagował na pierwszy pokaz filmu? Zapraszamy na podcast i na seans "Smoka Diplodoka", który od dziś już w kinach.
Czy "The Bear" oszukuje, by wygrywać nagrody? Czy "Kulawym Koniom" podwinęła się noga? Dlaczego Meryl Streep ma już dość nagród? Maja Staniszewska, Andrzej Kulasek i Radosław Czyż pięknie się różnią, oceniając niedawne rozdanie nagród Emmy.
O filmach dla małych i znacznie większych, najlepszych animacjach i krótkich metrażach, oraz poruszających dokumentach o młodych bohaterach - o tym i wielu innych obliczach kina dziecięcego w rozmowie z Radosławem Czyżem opowiada Kamila Tomkiel, dyrektorka Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Młode Horyzonty.
16 sierpnia na ekrany polskich kin wchodzi film "Tatami" opowiadający historię irańskiej dżudoczki, która ma szansę zdobyć złoty medal podczas mistrzostw świata, ale prawdopodobnie musiałaby się zmierzyć z zawodniczką z Izraela. Służby bezpieczeństwa Iranu nie chcą dopuścić do takiego pojedynku. O tym filmie, a także o innych irańskich produkcjach, Radosław Czyż rozmawia z Arturem Zaborskim, dziennikarzem filmowym, znawcą i miłośnikiem kina irańskiego.
Andrzej Kulasek i Radosław Czyż przyznają, jak często myślą o Cesarstwie Rzymskim oraz które filmy i seriale pozwalają najlepiej poczuć jego klimat. I to bez względu na to, czy marzą nam się wyścigi rydwanów, walka w Koloseum, czy wojenna tułaczka z Tytusem Pullo. A poza tym sądzą, że Kartagina powinna wygrać.
Z okazji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu Radosław Czyż i Andrzej Kulasek rozmawiają w "Sobotnim Seansie" o tym, jak ukochane filmy inspirują przyszłych mistrzów sportu i jakie dyscypliny najlepiej wypadają na ekranie. W części drugiej Andrzej Kulasek pyta Radosława Leniarskiego o jego olimpijskie przygody i wzruszenia oraz o to, co łączy Igrzyska i politykę.
W dniu premiery ostatniej części trylogii "MaXXXine" rozmawiamy o horrorach. Radosław Czyż i Emilia Dłużewska, dziennikarze "Wyborczej", rozmawiają o ulubionych horrorach, królowych krzyku i roli kobiet w filmach grozy. Czemu kibicujemy bohaterkom "Midsommar" i "Czarownicy"? Dlaczego by przetrwać w horrorze najlepiej być grzeczną dziewczyną z głową na karku? W drugiej części dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni z Uniwersytetu SWPS, opowiada o tym, dlaczego strach jest nam potrzebny i jak z kolejnymi dekadami zmieniały się tematy, którymi twórcy kina grozy wzbudzali w nas lęk.