Po co kupować drogie okulary przeciwsłoneczne, jak i tak zaraz je zgubię - uważają niektórzy moi znajomi. Optyka omijają więc szerokim łukiem i podążają w kierunku sezonowych stoisk albo bazarków z podróbkami.

9 proc. Polaków w ostatnim roku kupiło okulary przeciwsłoneczne u optyka*.

Okulary przeciwsłoneczne to dla Polaków przede wszystkim ważny element stylizacji. Chcemy, by pasowały do rysów twarzy i żeby były modne.

Według raportu IQS aż 56 proc. badanych przy zakupie kierowało się kształtem czy kolorem, odkładając na plan drugi sprawę bezpieczeństwa. Ponad 30 proc. badanych w ogóle nie nosi okularów przeciwsłonecznych. 53 proc. Polaków nie jest pewnych, czy promieniowanie słoneczne jest szkodliwe, a co ósma osoba uważa wręcz, że jest ono dla oczu bezpieczne.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Marcin Ręczmin poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Gogle narciarskie też u optyka?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0