Na statystykach rozwoju epidemii w Polsce można byłoby uczyć dzieci wzrostu wykładniczego i logarytmów.

W dzisiejszym odcinku podcastu 8:10 kierownik działu nauki "Wyborczej" Piotr Cieśliński rozmawia z prof. Michałem Wojciechowskim z Instytutu Matematyki PAN oraz z prof. Tomaszem Lipniackim z Instytutu Podstawowych Problemów Techniki PAN o matematyce epidemii. Czyli o tym, jak szybko roznosi się zarazek w społeczeństwie i co należy zrobić, żeby zdusić epidemię.

Posłuchaj podcastu:

Nasi rozmówcy tłumaczą, czym jest wspomniany wzrost wykładniczy, jak wygląda mechanizm zakażania się koronawirusem, co trzeba zrobić, żeby epidemia zaczęła wygasać, a także od czego zależy odporność. 

Więcej odcinków na https://wyborcza.pl/podcast

HARMONOGRAM 7. FESTIWALU MATEMATYKI

1 grudnia

Wideo. „Matematyka ułatwia życie. Jak sprawić, by dzieci ją lubiły” – rozmowa z Kamilą Łyczek z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW, autorką książek „Rodzinna matematyka” oraz „Uczymy dzieci stosować matematykę”

2 grudnia

Podcast 8.10. „Matematyka nie jest sztuką dla sztuki” – rozmowa z prof. Lechem Mankiewiczem z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN

3 grudnia

Wideo. „Zdalne nauczanie matematyki – jak to robić dobrze” – rozmowa z Marcinem Karpińskim ze Szkoły Edukacji

4 grudnia

Poradnik. "Singapurska metoda uczenia matematyki. Jak radzić sobie z matematycznym lękiem i rozwijać talent do matematyki"

5 grudnia

Rozmowa „Wysokich Obcasów”. „Edukacja matematyczna poprzez ruch”. Z prof. Małgorzatą Makiewicz, autorką i organizatorką projektu „Matematyka w obiektywie”, rozmawia Magdalena Warchala-Kopeć

7 grudnia

Rozmowa z ekspertem. "Niczego się tak dobrze człowiekowi nie liczy jak pieniędzy. Jak pokazać dziecku, że matematyka jest ciekawa?Wywiad z Iwoną Ryniewicz – prezes mFundacji

Wideo. „Dlaczego należy pozwolić dziecku liczyć na palcach. Jak nie zabić u dzieci naturalnego zainteresowania matematyką oraz jakie błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli powodują, że dzieci zrażają się do tego przedmiotu" – rozmowa z Wiesławą Mitulską, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w SP w Słupi Wielkiej

8 grudnia

Debata na Facebooku „Wysokich Obcasów”. „Dlaczego tyle dzieci nie chce się uczyć matematyki?”. W debacie wezmą udział: nauczycielka Jolanta Przygodzka, nauczycielka matematyki ze szkoły podstawowej w Koziegłowach, Krzysztof Chojecki, nauczyciel matematyki, Elżbieta Manthey

9 grudnia

Podcast 8.10. Rozmowa z prof. Michałem Wojciechowskim z Instytutu Matematyki PAN oraz prof. Tomaszem Lipniackim z Instytutu Podstawowych Problemów Techniki PAN.

11 grudnia

Wideo. „Matura z matematyki – jak znaleźć motywację”

12 grudnia

Poradnik. Jak rodzic może uczyć dziecko matematyki i rozwijać jego matematyczną pasję? Jak wykorzystać to, co mamy w domu

14 grudnia

Podsumowanie 7. Festiwalu Matematyki

„Gazeta Wyborcza” i mFundacja zapraszają. Niech matma będzie z nami!

Masz pytania? Skontaktuj się z nami: matematyka@wyborcza.pl

Komentarze