Nie ma chyba bardziej budzącego kontrowersje przedmiotu niż matematyka. A przynajmniej budzącego emocje. Wiele osób, opowiadając o swojej szkole, żadnego przedmiotu nie wspominają tak źle jak tego. A przecież założenia są szczytne: chcemy, by uczniowie mieli sprawność rachunkową i dobrze poruszali się wśród liczb. Chcemy, żeby dzieci potrafiły rozumować, dobierać argumenty, wypowiadać je, słuchać ich i je analizować. Żeby dziecko miało odwagę matematyczną. Umiało dobierać sobie strategię do problemu, który ma rozwiązać. Czyli żeby nie uciekało przed problemem, w którym pojawiają się pojęcia kojarzone z matematyką.
Dlaczego więc w wielu przypadkach nam to nie wychodzi? A w dobie edukacji zdalnej nie wychodzi jeszcze bardziej? Gdzie popełniamy błąd?
Postaramy się odpowiedzieć na te pytania z trzech perspektyw: rodzica, nauczyciela i edukatora, który uczy matematyki w sposób nieformalny.
Naszymi gośćmi będą: Elżbieta Manthey, twórczyni portalu Juniorowo.pl, Jolanta Przygocka, nauczycielka matematyki ze szkoły podstawowej w Koziegłowach, oraz Tomasz Chojecki, pomysłodawca i współtwórca projektu edukacyjnego "Pi-stacja Matematyka”. Debatę prowadzi Olga Woźniak, dziennikarka działu nauki „Wyborczej”.
Zapraszamy już dzisiaj na debatę live!
Startujemy o 18 na profilu "Wysokich Obcasów" na Facebooku.
Partnerem debaty jest mFundacja.
*Fundacja mBanku od lat wspiera dzieci i młodzież w nauce matematyki, zaszczepiając w najmłodszych ciekawość odkrywania matematycznych możliwości.
**Trwa 7. Festiwal Matematyki, 1-14 grudnia. „Gazeta Wyborcza” wspólnie z mFundacją zaprasza na spotkania online w serwisie Wyborcza.pl/matematyka.
Wszystkie komentarze