Kamerki osobiste i prawo do podjęcia decyzji, czy w sytuacji zagrożenia mogą odstąpić od udzielania pomocy - proponuje czytelnik po zabiciu ratownika medycznego w Siedlcach.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Pomóżmy ratownikom medycznym. Należy wyposażyć ich w kamerki osobiste, tak, jak policjantów. I zostawić  prawo do decyzji, czy w sytuacji stwarzającej zagrożenie, podejmują się dalszych działań na rzecz osoby chorej, czy też od nich odstępują.

Mamy tutaj do czynienia z subiektywną oceną sytuacji, więc prawo powinno stać po stronie podejmującego decyzje. Nagranie nie jest w stanie pokazać całego kontekstu sytuacji. A agresja będzie narastała, bo nasz świat, cywilizacja ulegają degeneracji. 

Krzysztof Jesionowski

Wyborcza To Wy. Piszcie: listy@wyborcza.pl

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Anna Gamdzyk-Chełmińska poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    W USA pogotowie wzywa się w skrajnych przypadkach. Ale przed pogotowiem przyjeżdża policja i straż pożarna.
    @ciotka2025
    Pogotowie wzywa się w skrajnych sytuacjach również dlatego, że spora część populacji jest nieubezpieczona lub ubezpieczona bardzo podstawowo i wezwanie karetki zrujnowalo by ich finansowo.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Jednostkowe przypadki, choć skandaliczne i moralnie obrzydliwe nie powinny, moim zdaniem, skutkować natychmiastowym zaostrzeniem prawa, bo ten kto atakuje ratownika roi to pod wpływem jakiegoś niepojętego, ale bardzo gwałtownego impulsu i nie ma tu miejsca na refleksję: ach lepiej nie, bo właśnie podnieśli wymiar kary... Jednostki o spaczonej psychice czy "pod wpływem" zawsze będą; żeby zmniejszyć ich liczbę potrzebna jest prewencja, czyli: wychowanie domowe, edukacja szkolna, atrakcyjne zajęcia dla dzieci i młodzieży w szkole i poza nią (sport, kultura, harcerstwo...)
    już oceniałe(a)ś
    2
    0