Zasięg is the king? Takie podejście wydaje się efektywne i przynoszące oczekiwane korzyści – w końcu – statystycznie rzecz ujmując – im więcej osób zobaczy daną reklamę, tym większa będzie jej skuteczność. Emisja reklam dla 1000 użytkowników zwiększa prawdopodobieństwo, że nasz produkt zakupi więcej osób niż przy emisji reklamy, którą zobaczy zaledwie 100 osób. Statystycznie – ktoś musi być naszym produktem zainteresowany.
Wydaje się logiczne – zasięg is the king. Ale... No właśnie jest jedno „ale”... Poza zasięgiem istotny jest przecież także zwrot z inwestycji. Czy zawsze, docierając do większej liczby odbiorców, ten zysk będzie wyższy? Niekoniecznie. Może okazać się, że koszty kampanii zasięgowej były niewspółmiernie wysokie w stosunku do zysku ze sprzedanych produktów.
Targetowanie zwiększa efektywność reklamy w internecie
Targetowanie demograficzne czy behawioralne jest już dziś oczywistością, natomiast ciekawym rozwiązaniem jest targetowanie kontekstowe, czyli po treściach.
Mowa tu o innowacyjnym rozwiązaniu, jakie wprowadziliśmy w grupie Wyborcza – Content Categories. To unikalne i – co ważne – skuteczne(!) narzędzie na polskim rynku, które umożliwia efektywną kampanię internetową po kategoriach tematycznych. Oznacza to, że użytkownik, surfując po serwisie, widzi tylko te reklamy, których przedmiot może go zainteresować: użytkownik czytający tematy o zdrowiu zobaczy reklamy np. suplementów, a ten, który czyta o motoryzacji – kampanię reklamową nowej marki samochodów. Kategoryzacja dotyczy również treści wideo. To dopasowanie przekłada się bezpośrednio na zwiększenie efektywności internetowych kampanii reklamowych.
Jak to robimy? Wykorzystując zaawansowane rozwiązania technologiczne, włączyliśmy algorytmy do kategoryzacji treści. Content Categories to 25 kategorii tematycznych, tożsamych z taksonomią Google, co pozytywnie wpływa na efektywność kampanii w internecie.
Algorytmy „czytają” wszystkie treści w serwisach grupy Wyborczej (w tym również w serwisie wysokieobcasy.pl, logo24.pl czy magazyn-kuchnia.pl) i przypisują do nich konkretne kategorie: np. Dom i Ogród czy Podróże i Turystyka.
Reklama internetowa a treści wrażliwe
Poza skategoryzowaniem treści wg tematów (i tym samym obszarów dla kampanii reklamowych) włączyliśmy tu jeszcze jeden bardzo istotny parametr – Sensitive Subjects. Takie było oczekiwanie rynku – wiemy, że wciąż jesteśmy w trakcie pandemii, wiemy, że koronawirus jest niezwykle ważnym i aktualnym tematem, ale nie wszystkie marki chcą się pokazywać przy treściach o tej tematyce. Sensitive Subject, czyli kategoria tematów wrażliwych, pozwala na automatyczne wyłączenie z kampanii nie tylko artykułów o koronawirusie, ale także materiałów o seksie, przemocy, wojnie i wielu innych.
Kategoria Sensitive Subjects jest dodatkowo wyposażona w narzędzie Sentiment AI, które analizuje wydźwięk artykułów i klasyfikuje je jako negatywne, pozytywne lub neutralne.
Zapewniamy nie tylko dopasowanie kontekstowe reklamy, ale również bezpieczeństwo marki klienta.
Skuteczna kampania internetowa
Efekt naszych działań? Znacząco wyższa skuteczność internetowych kampanii reklamowych. Wskaźnik CTR kampanii emitowanych na podstawie Content Categories jest 1,7 razy wyższy niż w przypadku standardowej kampanii RON-owej. Taki sam wynik uzyskaliśmy przy emisji materiałów wideo dla targetowanych kampanii pre-roll.
Podsumowując - jak skutecznie zwiększyć efektywność internetowej kampanii reklamowej?
Wystarczy skorzystać z Content Categories i dzięki temu dopasować kampanię marketingową do zainteresowań użytkownika. Przyniesie to lepszy efekt niż wyświetlanie reklamy jak największej liczbie osób – w tym również tym, które nie są – i nigdy nie będą – zainteresowane naszym produktem.
Dostępne kategorie tematyczne w Content Categories:
Chcesz wiedzieć więcej? Wejdź na stronę Grupy Wyborcza >>
Jesteś zainteresowana / zainteresowany współpracą? Skontaktuj się z nami! grupawyborcza@agora.pl
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze