Polacy masowo ruszyli za granicę. Boom się rozkręca - mamy do czynienia z efektem kuli śnieżnej. Jednak do obsługi tego ruchu w przyszłości potrzebna będzie infrastruktura portów regionalnych, a nie jeden port centralny.
Opinie publikowane w serwisie wyrażają poglądy osób piszących i nie zawsze muszą odzwierciedlać stanowiska całej redakcji

Autor jest ekspertem w dziedzinie rynku lotniczego, wykładowcą kilku uczelni (m.in. SGH, Akademii Leona Koźmińskiego). Ponad 30 lat pracował w LOT na kluczowych stanowiskach w pionie handlowym.

Polski system transportu lotniczego, a przede wszystkim jego przyszłość są od kilku lat tematem dyskusji ogólnonarodowej. Specjalistyczne pojęcie hubu lotniczego jest już zrozumiałe dla milionów naszych rodaków. Politycy i media narzuciły tej dyskusji bardzo wysokie tony. Jak to niedawno określono, awans nowego lotniska centralnego i bazowanej na nim polskiej linii lotniczej na pozycję jednego z liderów najpierw europejskich, a potem globalnych, to projekty „aspiracyjne". A w takiej sytuacji niechętnie rozmawia się o przyziemnych sprawach, takich jak finanse i realia rynkowe.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Małgorzata Bujara poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Nie, to nie są ich wyborcy. To są wyborcy przyszłych polityków, za 15-20 lat, kiedy obecni będą już pisali pamiętniki.
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    Dziwne ze norwedzy maja w kazdej pipiduwie lotnisko a nie mega. Ludzi ma ubywac
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    I facet ma rację. Aspiracje i ambicje to bardziej mickiewiczowskie " mierz siły na zamiary""
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Pipidòwa
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    O ile spadnie liczba ludności Polski przez 10 lat?
    @a_usher
    To zależy, na ile się otworzymy na imigrację.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Beztroskie latanie się skończy gdy skończą się preferencje podatkowe dla paliwa lotniczego.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    CZY JESZCZE BĘDZIEMY LATAĆ, JAK KLIMAT WYSTAWI NAM RACHUNEK ZA ROZPUSTĘ KLIMATYCZNĄ.
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    W punkt
    już oceniałe(a)ś
    0
    0