Paweł Sasko*: Quest designer to taka osoba, która projektuje fabułę, zadania w grze, wszystkie wydarzenia, sceny, postacie i tak dalej. Robimy to razem z pisarzami i cinematic designerami, czyli z ludźmi, którzy tworzą filmowe scenki fabularne w grze.
- Najpierw były papierowe gry RPG, gdzie tworzyłem fabuły i przygody dla znajomych. Graliśmy wtedy głównie w "Wampira: Maskaradę" i "Cyberpunka 2020". Byłem mistrzem gry, więc zależało mi, żeby gracze byli jak najbardziej wciągnięci w historię. Starałem się wymyślać sytuacje, które ich zaskoczą i zainteresują. Jedną kampanię w "Wampira" prowadziłem przez trzy lata, z kolegami spotykaliśmy się co tydzień na kilkugodzinnych sesjach - mieszkałem jeszcze w swojej rodzinnej wsi Płowce w Bieszczadach. Wtedy nauczyłem się, co tak naprawdę angażuje graczy, jak wyczuwać, kiedy się nudzą, i jak zaskakiwać ich czymś nowym. To był świetny trening wyobraźni. Zupełnie nieświadomie uczyłem się projektowania gier, chwytania uwagi graczy.
Wszystkie komentarze
Dedek - Dedka.
A tak na serio, to super wywiad. Więcej takich!
Quest z Czerwonym Baronem stał się takim trochę jakby wzorcem jak robić idealne questy.
A Cyberpunk, mimo początkowych problemów technicznych (tylko o nich wtedy słyszałem, bo grałem na PC) to gra ze znakomitą historią. Dodatek też. A panowie gry nie porzucili i doprowadzili w końcu do bardzo dobrego stanu technicznego.
Z tego co widzę pan Sasko wspomniał misję z Czerwonym Baronem tylko jako przykład na poparcie jednej ze swoich tez. Nie mówił nic o jej twórcach.
Hasło o tym, że jest jej twórcą (nie ma tam nic o tym, że jedynym, ale faktycznie można to tak odczytać) jest tylko we wstępie do wywiady. Więc jakby co, to pretensje o brak precyzji do redaktorów.
Wystarczy zobaczyć co Pan Sasko mówi w każdym wywiadzie ;)
Nie przesądzałbym o intencjonalnym przemilczeniu współautorów (i współautorek, zwłaszcza jednej, IYKWIM), to mogła być wpadka autora albo redakcji. Dość częsty fenomen.
Fenomen ma nazwę w j polskom: zjawisko
Więc bardzo dziękuję i czekam na kolejną odsłonę :)