Grupa badaczy z kilku krajów analizowała dane o internetowych nawykach czytelniczych osób zatrudnionych w milionach firm na świecie. Sprawdzali tzw. rekordy, czyli setki milionów wejść na strony mediów dostarczających informacje z zakresu m.in. technologii, marketingu, prawa, biotechnologii, produkcji i szeroko rozumianego biznesu.
Chodziło o wejścia na strony gazet i portali biznesowych.
Analiza czytelnictwa objęła dwa tygodnie czerwca 2018 r.
Wyniki badania opublikowało czasopismo „Royal Society Open Science". Autorzy analizy współpracowali w ramach Complexity Science Hub, czyli centrum badawczego założonego przez austriackie uczelnie. Centrum ma siedzibę w Wiedniu i wykorzystuje najnowsze systemy obliczeniowe, by dostarczać dane, które pomogą nam zmierzyć się z „dzisiejszymi i jutrzejszymi wyzwaniami".
Wszystkie komentarze
Ale myślę, że przede wszystkim pracownicy w tych firmach mieli więcej luzu. A to generalnie jest oznaka, że w firmie dobrze się wiedzi, ma większy margines zasobów ludzkich itp.