Polacy nagle zaczęli jeździć bezpieczniej? Eksperci: - Nie ma mowy o skokowej poprawie, ale maszyny spełniają swoją funkcję

Wielu pamięta burzę, jaka przetoczyła się w mediach po informacji, że Ministerstwo Finansów zaplanowało na rok 2013 aż 1,5 mld zł z mandatów na podstawie odczytów fotoradarów. Blisko 50 razy więcej niż w 2012 r.

Minister Sławomir Nowak tłumaczył, że dodatkowe 300 fotoradarów na drogach krajowych (ich montaż zakończono we wrześniu tego roku) to nie atak na kieszeń kierowców, lecz element programu podnoszącego bezpieczeństwo na drogach. Polska znajduje się wciąż w czołówce najniebezpieczniejszych pod tym względem krajów w całej Unii Europejskiej.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Łukasz Grzymisławski poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Mozna wprowadzic mandat, za zlosliwe unikanie przekraczania predkosci.
    @awruk55 :-D
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    Ciam awruk! To bylby hit. Czy Vincent Głęboka Kieszeń aby czyta to forum?
    już oceniałe(a)ś
    10
    1
    Albo za zbyt powolną jazdę. Ograniczenie do 50, a kierowca ze strachu kula się 20, to mandacik.
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    Efekt Yanosika :)
    już oceniałe(a)ś
    25
    3
    niedawno z wielkim rozgłosem ujawniono, że zmieniono tysiące znaków drogowych z czego 2/3 odnosiło się do zwiększenia limitów prędkości.... ciekaw dlaczego cała pozostała 1/3 z obniżeniem prędkości jest w moim województwie? a może nie tylko w moim? na ważnej drodze krajowej nr 5 na wszystkich skrzyżowaniach POZA terenem zabudowanym obniżono prędkość z 70 na 50...! przecież to absurd! 70tka jest uzasadniona, niech to będzie uzasadniona 70tka z fotoradarem, ale skąd te 50? jakiś idiota wprowadził. pewnie, że ludzie zwalniają na fotoradarach. wiele z nich nawet całkowicie słusznie straszy. ale co z rozwleczonymi miejscowościami, kilometrami dróg bez żadnych zabudowań, gdzie trzeba jechać 50?? dlaczego wioski bezkarnie rozbudowują się wzdłuż dróg krajowych? są takie rejowy w Polsce, gdzie teren zabudowany ciągnie się 50 km niemal nieprzerwanie, a po drodze 15 wsi i miasteczko.... zanim ktoś powie, że taka jest kolej rzeczy, niech się przejedzie do Niemiec i zjedzie z autostrady - 2 razy większa gęstość zaludnienia, a tereny zabudowane jakby krótsze...!
    już oceniałe(a)ś
    19
    4
    Te o 20 % mniejsze ofiary to sa wielkie oszczednosci na: leczeniu, odszkodowaniach, zasilkach, rentach dla zon i dzieci - wieloletnich a w iec ogromne oszczednosci w skali kraju z pewnoscia beda to miliardy zlotych Nalezy dodac tu takze zabite i ranne osoby w wypadkach spowodowanych przez kierowcow jadacych zbyt szybko. Malo tego?
    @swan_ganz Chłopie ! Nie o tym mowa. Jesteś typowym przedstawicielem polskiego dyskutanta. Artykuł o sytuacji na drogach a Ty o ... NFZ-cie.
    już oceniałe(a)ś
    5
    3
    Polak nie jest taki głupi jak się im wydawało, Polak się uczy i po pierwszym szoku szybko rejestruje gdzie jest działający radar a gdzie atrapa. Zwyczajnie się wycwaniliśmy, a za radarem znowu do dechy. No ale jeśli dodatkowo się okaże że wypadków mniej to oczywiście dobrze.
    @szary_user Polak JEST GLUPI, glupote, cwaniactwo uwaza za madrosc. Spryt jest uboznym produktem inteligencji - zajrzyj do lepszego, starszego slownika jezyka polskiego. Cwiercinteligent zamiast inteligenta - tojest ta polska madrosc. Brak szacunku dla prawa to jest obciach w cywilizowany swiecie, masz ruska mentalnosc.
    już oceniałe(a)ś
    2
    4
    @szary_user Napisali że zdjęć mniej a nie że wypadków mniej.
    już oceniałe(a)ś
    2
    1
    Liczba zdjęć spadła trzykrotnie. A WYPADKÓW O ILE? Panowie się cieszą? Z czego? Że doszły kolejne przepisy pozwalające łatwiej dożyć do emerytury policjantowi (lat 39 i już emeryt), a trudniej zwykłemu obywatelowi? Żeby napisać Że radary spełniają swoją rolę musielibyście napisać, że spadła gwałtownie liczba wypadków. A nie spadła. Ludzie wyrobili następny małpi odruch uniku przed następnym kretynizmem państwowym. A czemu kretynizmem? Ano temu, że jeśli ograniczenie prędkości miałoby mieć poparcie społeczne, to powinna na nim widnieć prędkość społecznie nieakceptowalna. Czyli zdani na własne wyczucie, miarę doświadczeni, bez skłonności morderczych, odpowiedzialni kierowcy, sami z siebie w tym miejscu jechaliby właśnie tak, albo wolniej. Wtedy ograniczenie prędkości miałoby sens, odsiewając wariatów. Natomiast twierdzenie, że wszyscy są kryminalistami i mordercami bo jadą 80 km/h zamiast 60 po dwujezdniowej szosie przez pola kapusty po horyzont (ul Przyczółkowa w Warszawie), jest właśnie kretynizmem.
    już oceniałe(a)ś
    15
    6
    Ciekawe w czym podnosi bezpieczeństwo na drodze to, że połowę trasy z domu do ppracy rozglądam się nerwowo po poboczu czy nie stoi śmietnik Straży Miejskiej zamiast poświęcać większą uwagę na drogę i pieszych?
    już oceniałe(a)ś
    10
    2
    Obrzydliwe i cyniczne działanie kierowców przeciwko budżetowi państwa!
    już oceniałe(a)ś
    7
    2