Sky Club to kolejne duże biuro podróży, które ogłosiło niewypłacalność, pozostawiając na lodzie tysiące klientów. Niestety, planując urlop z biurem podróży, mamy mocno ograniczone możliwości sprawdzenia, czy firma, z którą chcemy wyjechać na wakacje, nagle zgłosi wniosek o upadłość.

Po ogłoszeniu niewypłacalności Sky Clubu na lodzie pozostało 18 tys. klientów, którzy wpłacili zaliczki na wycieczki, w tym 4,5 tys. osób, które przebywały za granicą na wakacjach. Firma zawiesiła sprzedaż wycieczek i anuluje zaplanowane wyjazdy, a powrót turystów zostanie sfinansowany z gwarancji bankowej lub polisy, którą musi posiadać każdy operator turystyczny. To niezbędny warunek, aby firma mogła być wpisana do specjalnej ewidencji organizatorów turystyki pod auspicjami Ministerstwa Sportu i Turystyki. Taką gwarancję w wysokości 25 mln zł miał też Sky Club.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Małgorzata Bujara poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Niby wszyscy piszą i informują, że odszkodowanie każdemu oszukanemu pasażerowi się należy, ale żeby dostać kasę, to trochę trzeba się nagimnastykować :( I tak, bez pomocy prawnika się nie da... Mnie udało się uzyskać rekompensatę tylko dlatego, że zatrudniłem kancelarię, która zajęła się sprawą. Na ich stronie <a href="http://odszkodowanielot.pl/" target="_blank" rel="nofollow">odszkodowanielot.pl/</a> można więcej się dowiedzieć o tych odszkodowaniach...
    już oceniałe(a)ś
    1
    0