Axel Springer Polska, wydawca ?Faktu", ma opublikować oświadczenie, w którym przyzna, iż złamał zasady członkostwa w Polskich Badaniach Czytelnictwa.

W uchwale z 27 stycznia Rada Nadzorcza PBC stwierdza, że Axel Springer złamał zasadę wspierania standardu badań PBC, publikując w listopadzie 2003 r. wyniki wykonanego przez siebie badania omnibusowego czytelnictwa "Faktu". Zdaniem wydawców, badanie to podważa wiarygodność standardu badań PBC i jest wobec niego konkurencyjne. Wyniki badania "Faktu" zostały użyte w reklamach, które ukazały się w pismach branżowych i w prezentacji dla reklamodawców. Rada nadzorcza PBC zobowiązała Axel Springer Polska do opublikowania przeprosin i zobowiązania do przestrzegania zasad PBC. Oświadczenie ma się ukazać się w tych tytułach, w których ukazała się reklama i ma zostać rozesłane do reklamodawców, którzy otrzymali prezentację.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Więcej
    Komentarze