"Gazeta Wyborcza" już od ponad roku współpracuje z francusko-niemiecką telewizją ARTE. Razem z hiszpańskim "El País", belgijskim "Le Soir", włoskim "Internazionale", greckim "Kathimerini", węgierskim "Telexem" i łotewskim "Ir" tworzą konsorcjum, które wspólnie chce zwiększać dostęp obywateli UE do zaufanych i sprawdzonych informacji, poszerzać wiedzę swoich czytelników i w ten sposób walczyć z dezinformacją.
Poza ścisłą współpracą partnerzy promują także proeuropejskie treści audiowizualne tworzone przez ARTE.tv., a zwłaszcza program "ARTE: Tydzień w Europie", który co poniedziałek publikujemy na Wyborcza.pl. Ten cykliczny magazyn w wersji wideo przedstawia ważne europejskie wiadomości tygodnia, rozmowy z dziennikarzami i reportaże.
Można go również oglądać w serwisie ARTE.tv i stronach innych partnerów. Dzięki temu, że jest emitowany w ośmiu wersjach językowych, ma coraz szersze grono odbiorców. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach działania przygotowawczego Europejskie Platformy Medialne.
1 kwietnia 2024 rozpoczęliśmy 3. etap naszej współpracy. Na początku skupiliśmy się na zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednym z naszych działań jest badanie opinii publicznej przygotowane przez BVA Xsight, do którego każdy z partnerów przygotował własne pytania.
Sondaż przeprowadzono online w dniach 27 marca – 9 kwietnia 2024 r. w 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wzięło w nim udział w sumie 22 726 Europejczyków. Na tę liczbę składa się 27 prób reprezentatywnych dla populacji każdego kraju UE, w których najmłodsi uczestnicy mieli minimum 15 lat (16 lub więcej w przypadku Luksemburga).
Ankieta została podzielona na cztery kategorie: Ogólne nastroje, Wojna, Środowisko i Migracje. Gazeta Wyborcza w kolejnych tygodniach opublikuje jej wyniki.
Więcej informacji o badaniu: TUTAJ
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze