100 start-upów walczy³o o zwyciêstwo w pierwszej edycji konkursu Start-up Challenge, którego partnerem jest bank ING. Firmy zaprezentowa³y innowacyjne rozwi±zania zarówno dla biznesu, jak i dla zwyk³ych u¿ytkowników.

Młodzi biznesmeni z innowacyjnymi pomysłami opanowali w czwartek katowicki Spodek. Oni prezentowali swoje rozwiązania, a znane postacie ze świata biznesu i polityki opowiadały o tym, czego od nich oczekują. - Bardzo fajnie, że możemy dyskutować o waszych problemach, wyzwaniach, realizacjach i wspólnie szukać dobrych rozwiązań - powiedział Marcin Krupa, prezydent Katowic.

European Start-up Days jest po raz drugi imprezą towarzyszącą Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu, który organizuje grupa PTWP.

Prezes ING, które jest partnerem wydarzenia, zdefiniował, czym jest start-up: - To biznesy z perspektywami, które nie mają czasu na długie spotkania. W naszych korporacjach możemy sobie pozwolić na godzinne spotkanie o niczym. Oni - nie! To kolosalna różnica. My się tego musimy nauczyć.

Zwycięzcy European Start-up Days 2017

Na kilka miesięcy przed samą imprezą do organizatorów mógł się zgłosić każdy, kto prowadzi młody biznes. Z ponad 200 kandydatów do Spodka "dostała się" setka firm. Wszyscy zostali podzieleni na sześć kategorii: For Human, Business & ICT, Tradition & Modernity, Lifestyle, Industry 4.0 i Client & Business. Jury wybrało po jednym start-upie z każdej z nich. Kryteria to m.in. największa innowacyjność, ale w połączeniu z oceną, na ile realne jest ich wdrożenie do biznesu.

W kategorii Industry 4.0 zwyciężyła firma Sky Tronic. To jedna z pierwszych na świecie firm pracująca nad technologią sterowania dronami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Algorytmy sterowania i stabilizacji lotu oparte na logice rozmytej FLC (ang. Fuzzy Logic Controller) pozwalają na monitoring, ocenę i sterowanie obiektem, tak jak robi to ludzki mózg. Dzięki temu sterowanie bezzałogowymi statkami powietrznymi będzie bardziej precyzyjne i bezpieczne w trudnych i zmiennych warunkach pogodowych i terenowych.

Wśród start-upów w kategorii Business & ICT najlepszy okazał się ChallengeRocket, który tworzy innowacyjną platformę pozwalającą na bardziej efektywną i optymalną rekrutację specjalistów IT. Dzięki ich narzędziu pracownicy firmy nie będą uwikłani w często skomplikowany i czasochłonny proces rekrutacyjny, a praca ta zostanie wykonana w sposób automatyczny.

Firma Gradis wygrała w kategorii Tradition & Modernity. Firma ta opracowała innowacyjne oprogramowanie umożliwiające ekspresowe projektowanie i optymalizację planów oświetlenia ulicznego, dających nawet do 15 proc. dodatkowej oszczędności energii. Zespół pracuje nad opcją dynamicznego sterowania oświetleniem w czasie rzeczywistym, co da dalsze oszczędności. Stawiają na synergię podejścia naukowego z unikalnym zapleczem wiedzy i doświadczenia oraz bardzo praktycznego, biznesowego patrzenia na osiąganie sukcesu.

W kategorii For human wygrało Laparo - spółka specjalizująca się w projektowaniu i produkcji urządzeń do treningu coraz popularniejszej chirurgii laparoskopowej, w tym symulatorów z analizą treningu na obiektach fizycznych, a w przyszłości - po raz pierwszy na świecie - w środowisku wirtualnym. Ich narzędzia zrewolucjonizują nauczanie chirurgii w przyszłości.

Tosend okazał się z kolei najlepszy w kategorii Client & Business. Firma ta stworzyła system do przesyłania faktur w modelu B2B, który dzięki wykorzystaniu API umożliwia integrację najpopularniejszych systemów fakturowania, a przez to automatyczny eksport i import faktur. Zwiększa bezpieczeństwo, uprasza drogę faktury (bezpośrednio do księgowego z podglądem dla przedsiębiorcy) i pozwala całkowicie wyeliminować wydruk faktur i problemy z ich gromadzeniem.

Influencerzy też wygrali

W Lifestyle'u, czyli kategorii najbliższej zwykłemu człowiekowi, wygrało DDOB.com, czyli Daily Dose of Beaty to Facebook dla influencerów (red. osób aktywnych, mających wpływ na decyzje odbiorców, także zakupowe). Społeczność składa się z 12 tysięcy użytkowników, a hashtagami #ddob, #ddobinsta oraz #ddobgirl oznaczono ponad 150 tysięcy zdjęć. Firma doceniona została za innowacyjność w komunikacji do klienta – dzięki działalności influencerów marki mogą budować swoją pozycję i docierać do wybranej grupy.

- Nasza idea była taka, by ten młody, innowacyjny biznes z pomysłami spotkał się z biznesem dojrzałym, korporacjami - mówił Wojciech Kuśpik, prezes PTWP S.A. - organizatora całej imprezy. Udało się.

European Start-up Days w katowickim Spodku to impreza dwudniowa. W piątek, 12 maja, także można poznać najlepsze start-upy i porozmawiać z ich twórcami. Szczegóły na stronie www.estartupdays.eu.

Wiêcej
    Komentarze
    czy pomy¶la³ juz kto¶ o lodówce, która sama zjada swoj± zawarto¶æ , produkuje nawóz (eko, oczywi¶cie) i go sprzedaje on-line?
    ju¿ ocenia³e(a)¶
    0
    0
    wolnomy¶liciel z tego prezesa ING, jak bêdzie taki szczery, to d³ugo nie popracuje:)
    ju¿ ocenia³e(a)¶
    0
    0
    chyba najlepsze start-upy nie pojawi³y siê na tym wydarzeniu. Szkoda im czasu
    ju¿ ocenia³e(a)¶
    0
    0
    Tylko dla czego te obcojêzyczne nazwy?
    ju¿ ocenia³e(a)¶
    0
    0
    Influencerzy?! Co to za pseudoprofesjonalny be³kot? Ja rozumiem, ¿e m³ode firmy musz± szukaæ nowych pojêæ, ¿eby lepiej siê sprzedaæ i zareklamowaæ, ale gazeta mog³aby sobie darowaæ.
    ju¿ ocenia³e(a)¶
    0
    0