"Proszę sobie wyobrazić szok osób, które otrzymają faktury z nowymi cenami gazu, i to jeszcze za tak długi okres" - pisze czytelnik.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Jestem odbiorcą indywidualnym gazu. Ostatnią fakturę otrzymałem we wrześniu 2022 r. Normalnie faktury powinny być wystawiane w cyklu dwumiesięcznym. Dzisiaj zadałem PGNiG pytanie, dlaczego wciąż nie otrzymałem faktury.

Oto odpowiedź: "W nawiązaniu do zgłoszenia informujemy, że w związku z trwającą migracją danych w systemach informatycznych proces rozliczania w tym okresie jest wstrzymany. Fakturę wyślemy najszybciej, jak to będzie możliwe, jednakże ze względu na prace modernizacyjne w systemie informatycznym nie wcześniej niż pod koniec grudnia 2022 roku.

Prace modernizacyjne nie wpływają na zachowanie ciągłości dostaw w ramach zawartej umowy.

Przepraszamy za niedogodności oraz prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość w oczekiwaniu na rozliczenie".

Proszę sobie wyobrazić szok osób, które otrzymają faktury z nowymi cenami cenami gazu, i to jeszcze za tak długi okres. Ponadto istnieje ryzyko, że faktury pojawią się dopiero po Nowym Roku. I tutaj mam pytanie. Z jakim VAT-em (który prawdopodobnie wróci do stawki 23 proc.? Czy klienci nie zapłacą za opieszałość PGNiG?

Czytelnik

listy@wyborcza.pl

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Przecież geniusz obsrajtek nie potrafi przeprowadzić migracji systemów billingowych. Przecież my za to zapłacimy po to, żeby sobie kupił więcej działek i domów.
    już oceniałe(a)ś
    17
    0
    Wszystkie niedogodności zrzucić na klienta, znaczy na poddanego.
    już oceniałe(a)ś
    16
    0
    Ja w Tauronie na rozliczenie czekałam od lutego do listopada, oczywiście z nitami odsetkowym i groźbami komorniczymi.
    już oceniałe(a)ś
    13
    0
    To jeszcze PGNiG czy już Orlen?
    już oceniałe(a)ś
    11
    0
    Przecież to już było, zrobili kopiuj/wklej odpowiedzi z zeszłego roku.
    już oceniałe(a)ś
    9
    0
    A może PGNiG w ramach dobrej współpracy z Klientem udzieli mu 10 % rabatu za niedogodności z powodu modernizacji systemu rozliczeń. Przecież nie jest dotrzymana umowa. Żartowałem , to w Polsce nie jest możliwe.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    Prawdziwy rachunek - z wyrównaniem za półtorej roku przyjdzie dopiero po wyborach.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób PGNIG weryfikuje bieżącą kaloryczność gazu który dostarcza do odbiorcy indywidualnego? Przecież właśnie w oparciu o kaloryczność gazu wystawiają nam faktury za moc a nie metry sześcienne....
    już oceniałe(a)ś
    1
    0