W trakcie spotkania omawiano w szczególności możliwości techniczne poszczególnych komisji oraz doświadczenia zdobyte przy odczycie rejestratorów i innych urządzeń rejestrujących, wymieniono się również uwagami i informacjami o prowadzonych aktualnie badaniach wypadków lotniczych.
Piotr Lipiec, członek PKBWL, Komisji Millera, a także Zespołu ds. wyjaśniania opinii publicznej treści informacji i materiałów dotyczących przyczyn i okoliczności katastrofy pod Smoleńskiem, zaprezentował podczas spotkania doświadczenia zdobyte przy badaniu wypadku samolotu Tu-154M nr 101. Zebranym specjalistom zostały przedstawione zagadnienia odczytu urządzeń TAWS i FMS oraz ich korelacja z zapisami innych rejestratorów pokładowych. Przedstawiona na zakończenie prezentacji przyczyna wypadku oraz zgromadzone podczas jego badania wnioski nie budziły żadnych wątpliwości co faktu, że był to kolejny wypadek lotniczy typu CFIT - zderzenie z przeszkodami terenowymi w locie sterownym, sprawnym samolotem.
* MP4 recovery, Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la securite de l'aviation civile, France
* Video analysis technique 1, National Transportation Safety Board, USA
* Working with video at the NTSB, National Transportation Safety Board, USA
* TAWS and FMS readout process, State Commission on Aircraft Accident Investigation, Poland
* Flight track comparison of radar, GPS- equipped cameras and handheld GPS, Japan Transport Safety Board, Japan
* ATSB Recent Experience, Australian Transport Safety Bureau, Australia
* The application of commercial satellite data in aircraft accident investigation, Aviation Safety Council, Taiwan
* ICAO Flight Recorder Panel (FLIRECP) activity, Australian Transport Safety Bureau, Australia
* AAIB's new investigation equipment, Air Accident Investigation Bureau of Singapore, Singapore
* CRJ 900 - New production aircraft -512 wps data problems, Transportation Safety Board, Canada
* CVR anomalies and TEAM status, Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la securite de l'aviation civile, France
* A new method of interaction with Google Earth; building new flight animation tool, Interstate Aviation Committee, Russia
* AC wild pollution (CVR), Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la securite de l'aviation civile, France
* Photogrammetry: generalities and concrete event, Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la securite de l'aviation civile, France
* Avionics: preliminary examination, Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la securite de l'aviation civile, France
* False glideslope measurement, Dutch Safety Board, The Netherlands
* Beyond CVR Transcript - More CVR Data Applications in Investigation, Brian Kuo, Aviation Safety Council, Taiwan
* An ATR72 accident investigation- Brief of Site Survey and Flight Recorders Recovery, Michael Guan, Aviation Safety Council, Taiwan
* Experience with TAE FADECs, German Federal Bureau of Aircraft Accident Investigation, Germany
* Recent CVR120 experience, German Federal Bureau of Aircraft Accident Investigation, Germany
* CS100 - FA 5000 download, Transportation Safety Board, Canada
* Honeywell 6021 recorders readout difficulties from the AS360 South Korea event, Bureau d'Enquetes et d'Analyses pour la securite de l'aviation civile, France
* Lion Air accident in Bali, National Transportation Safety Committee, Indonesia
* MH370 - Defining the Search Area, Australian Transport Safety Bureau, Australia
* Tour of Singapore Aviation Academy
* Metro 23 FDR - Engine torque data, Australian Transport Safety Bureau, Australia
* Data recovery from a damaged Universal model CVR-30A CVR, Australian Transport Safety Bureau, Australia
Tekst z dnia 22.08.2014
Wszystkie komentarze