W nowym odcinku wideoblogu profesor dr hab. Paweł Artymowicz, wykładowca Uniwersity of Toronto,opowiada o korelacji zapisów dźwięku ze zderzeniami z drzewami.
Przedstawiona analiza została wykonana w oparciu o model fizyczny, zapis rejestratorów parametrów lotu (FDR) oraz rozmów w kabinie (CVR), a także informacje o zniszczeniach drzew w terenie przez Tu-154M nr 101 i szczegółowo opisana w referacie "Katastrofa PLF 101 - konfrontacja obliczeń trajektorii lotu ze zniszczeniami naziemnymi i zapisem dźwięku w kokpicie" przedstawionym przez prof. Artymowicza podczas XVI Konferencji Naukowej Mechanika w Lotnictwie w Kazimierzu Dolnym w maju 2014 r. Wyniki tej analizy stanowią kolejne potwierdzenie przebiegu wypadku PLF101, ustalonego przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (tzw. Komisję Millera), przeczą natomiast hipotezom alternatywnym, kwestionującym zderzenia z drzewami i ich wpływ na lot samolotu.
tekst z dnia 09.03.2015
Wszystkie komentarze