Projektowanie przestrzeni wirtualnej, czyli sztuka tworzenia gier
Uniwersytet Śląski w Cieszynie umożliwi zgłębienie tajników Projektowania gier komputerowych i przestrzeni wirtualnej na Wydziale Artystycznym w ramach studiów pierwszego stopnia. Kierunek jest częścią większego projektu Uniwersytetu Śląskiego: Studiów w zakresie Produkcji Rozrywki Interaktywnej, w skrócie SPRINT. Ten nowy i przyszłościowy kierunek przygotowuje do zawodu grafika w przemyśle gier komputerowych.
Specjalność "Grafika komputerowa gier" łączy w sobie wiedzę z zakresu grafiki artystycznej i projektowania graficznego ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych technologii projektowania gier (animacja komputerowa 2D, animacja komputerowa 3D, projektowanie silników gier, projektowanie poziomów gier, efektów specjalnych, oświetlenia, tekstur, operowanie kadrem, modelowanie obiektów 3D, mechanika postaci i obiektów, projektowanie świata gry). Absolwent zyska możliwość zatrudnienia w szybko rozwijającym się rynku gier i rozrywki interaktywnej, a także w agencjach reklamowych czy instytucjach kultury.
Rekrutacja odbywa się na zasadzie konkursu świadectw, przeglądu i oceny teczek z pracami plastycznymi i multimedialnymi o różnorodnej tematyce, które stanowią dotychczasowy dorobek kandydata. Najważniejsza jednak będzie rozmowa kwalifikacyjna, w trakcie której, kandydat opowie o swoich zainteresowaniach i tym, czym się zajmuje.
Wszystkie komentarze