Kyodo/FOTOLINK/AP
1 z 12
Polacy ekscytują się planowanym wkrótce startem połączeń Pendolino. Ale bardziej od prędkości interesują ich problemy z biletami. Tymczasem w Japonii kilka dni temu odbyła się jazda testowa pociągu maglev, w której udział wzięło około stu podróżnych. Ta niesamowita maszyna na 42 kilometrowej trasie rozpędziła się do ponad 500 km/h !
Kyodo/FOTOLINK/AP
2 z 12
Monitor zainstalowany w japońskim pociągu maglev pokazuje widok z kabiny oraz prędkość 502 km/h, którą udało się osiągnąć podczas jazdy próbnej. Zdjęcie zostało wykonane w trakcie wrześniowych testów.
ANDREW WINNING/REUTERS
3 z 12
Zdjęcie wykonano wewnątrz wagonu restauracyjnego pociągu e320 firmy Siemens, który został wyprodukowany na zamówienie przewoźnika Eurostar obsługującego m.in. trasę Londyn - Paryż. To jeden z 10 nowych pociągów Eurostar, na których - jak twierdzi przewoźnik - nie chce poprzestawać. Nowe składy przechodzą właśnie niezbędne testy, by móc wyjechać na trasę wraz z wejściem w życie nowego rozkładu w grudniu 2015. Maksymalna prędkość pociągów e320 wynosi 320 km/h.
ANDREW WINNING/REUTERS
4 z 12
Prezentacja pociągu Siemens e320 na międzynarodowym dworcu St Pancras International w Londynie, 13 Listopad 2014 r.
Alex Needham / WIKIMEDIA COMMONS
5 z 12
Pierwszy na świecie pociąg komercyjnej linii kolei magnetycznych - Transrapid Szanghaj, którego maksymalna prędkość wynosi 501 km/h. Maszyna kursuje od 2004 roku na linii długości 30,5 km (czas podróży: 7 minut i 20 sekund). Pociąg jest w stanie w 2 minuty rozpędzić się do 350 km/h, a jego maksymalna prędkość przy normalnej eksploatacji wynosi 432 kilometry na godzinę.
Hoff1980 / WIKIMEDIA COMMONS
6 z 12
Alstom Euroduplex to jedyny na świecie dwupoziomowy pociąg dużych prędkości (maks. 320 km/h). Pociągi, które pierwszy raz wyjechały w trasę w 2011 roku, można dziś oglądać m.in. we Francji, Hiszpanii, Szwajcarii i Luksemburgu.
Toshinori baba / WIKIMEDIA COMMONS
7 z 12
Japoński pociąg E5 Series Shinkansen, którego maksymalna prędkość wynosi 320 km/h jest w użytku od marca 2011 roku.
jean-louis Zimmermann / WIKIMEDIA COMMONS
8 z 12
TGV Duplex - francuski szybki pociąg elektryczny, produkowany w latach 1995-2011. Jego prędkość maksymalna to 320 kilometrów na godzinę.
Alancrh / WIKIMEDIA COMMONS
9 z 12
Chiński pociąg Harmonia CRH 380A, kursujący od 2010 roku na trasie Pekin-Szanghaj. Jego maksymalna prędkość użytkowa wynosi 380 kilometrów na godzinę.
Peter Christener / WIKIMEDIA COMMONS
10 z 12
Hiszpańskie pociąg Talgo 350, kursuje m.in na trasach Madryt-Barcelona i Madryt-Sewilla. Jego maksymalna prędkość użytkowa wynosi 330 kilometrów na godzinę.
Alec Taiwan / WIKIMEDIA COMONS
11 z 12
THSR 700T pociąg kursujący od 2007 roku na tajwańskiej szybkiej linii kolejowej Tajpej-Kaohsiung. Jego maksymalna prędkość użytkowa wynosi 300 kilometrów na godzinę.
Shcherbakov / WIKIMEDIA COMMONS
12 z 12
ETR 500 - produkowany we Włoszech pociąg dużej prędkości. Pierwsze składy wyjechały na trasę już w 1993 roku. Maszyna jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do 380 km/h, jednak w trakcie eksploatacji nie przekracza 300 kilometrów na godzinę.
Wszystkie komentarze