Białaczka to najczęstsza choroba nowotworowa u dzieci. Stanowi prawie 30 procent wszystkich zachorowań na raka wśród osób przed ukończeniem osiemnastego roku życia. To groźna choroba, ale da się ją pokonać. Kluczowym czynnikiem jest szybka diagnoza. We wrześniu rusza społeczna kampania edukacyjna Złota Wstążka, która ma uczulić rodziców, jak nie przeoczyć niepokojących objawów i co robić, kiedy je zauważą.

Co roku diagnozę 'białaczka' słyszą rodzice 300 kolejnych dzieci w Polsce. Liczba ta nie maleje, choć z każdym rokiem dzieci rodzi się mniej. A to oznacza, że problem systematycznie rośnie.

Jednak białaczka to nie wyrok. Wręcz przeciwnie. Dziś ponad 85% małych pacjentów szpitali onkologicznych wraca do zdrowia. Ale może być jeszcze więcej. Dlatego Fundacja 'Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową' wraz z partnerami przez cały wrzesień prowadzić będzie społeczną kampanię edukacyjną Złota Wstążka. Bo wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. A ich międzynarodowym symbolem jest właśnie złota wstążka.


Celem kampanii jest edukacja, profilaktyka i wsparcie w chorobie. Najlepsi polscy specjaliści w dziedzinie hematoonkologii dziecięcej pomogli przygotować cykl profesjonalnych poradników dla rodziców, opiekunów, nauczycieli, lekarzy pierwszego kontaktu i wszystkich dorosłych, mających na co dzień kontakt z dziećmi.

Oprócz poradników, na stronie znalazły się też odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane lekarzom. Jest też cała sekcja mało znanych faktów i mitów na temat tej choroby, z którymi rozprawiają się wybitni specjaliści.

W Złotą Wstążkę zaangażować się będzie można nie tylko jako odbiorca treści, ale również aktywnie. Podczas kampanii, przez cały wrzesień, trwać będzie również rekreacyjne wyzwanie RakReaton. Polega na zebraniu wspólnymi siłami miliona kilometrów: biegając, spacerując, jeżdżąc na rowerze. Dołączyć może każdy chętny. A jeśli cel wyzwania zostanie osiągnięty, partnerzy wyzwania przekażą 100 000 złotych na pomoc dla dzieci z wrocławskiej kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei.

Kampania realizowana będzie od 1 do 30 września. Więcej dowiesz się zlotawstazka.pl

Organizatorem kampanii jest Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, wspierana przez partnerów merytorycznych: organizację Childhood Cancer International Europe, Fundację Ronalda McDonalda Polska, Fundację DKMS i Polską Koalicję Pacjentów Onkologicznych.

Honorowy patronat objęły: Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Wojewoda Dolnośląski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Starosta Powiatu Wrocławskiego.

Patronem medialnym kampanii jest Gazeta Wyborcza.

Mecenasami i partnerami Złotej Wstążki są: Grupa IMPEL, Fundacja LOTTO, Skarbiec TFI, Activy i Fundacja im dr Macieja Hilgiera.
Więcej
    Komentarze