Szczątki Tu-154M 101 na płycie lotniska Smoleńsk Siewiernyj - widok od końcówki prawego skrzydła.
Lewe skrzydło samolotu, centropłat.
Tylna część kadłuba, szczątki lewego skrzydła.
Szczątki tylnej części Tu-154M 101 na płycie lotniska Smoleńsk Siewiernyj.
Lewe skrzydło samolotu - w centrum kadru szczątki slotu, z lewej bliższa kadłuba część końcówki z widoczną częścią noskową podwiniętą w efekcie zderzenia z ziemią i wygiętym w tył pierwszym dźwigarem.
Końcówka lewego skrzydła - część zewnętrzna, oderwana w zderzeniu z brzozą, stosunkowo dobrze zachowana, część wewnętrzna całkowicie zniszczona w zderzeniu z ziemią.
Szczątki Tu-154M 101 na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj, na pierwszym planie przednia część kadłuba, w tle po prawej szczątki lewego skrzydła.
Lewe skrzydło, zniszczone w wyniku zderzenia z brzozą i kolejnymi drzewami oraz uderzenia w ziemię.
Szczątki lewego skrzydła, centropłat.
Szczątki Tu-154M 101 na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj, widok od przodu. Całkowita destrukcja części nosowej z wyjątkiem jej spodniej powierzchni dowodzi, że samolot uderzył w ziemię w pozycji plecowej, lekko pochylony na nos.
Lewe skrzydło samolotu, zniszczone w efekcie zderzenia z ziemią - część od centropłatu po lewą gondolę podwozia głównego. Charakter rozerwania kesonu od góry świadczy o zderzeniu z ziemią w pozycji plecowej, z lekkim pochyleniem na nos.
Prawe skrzydło, zniszczone w wyniku zderzeń z drzewami i uderzenia w ziemię.
Szczątki Tu-154M 101 na płycie lotniska Smoleńsk Siewiernyj - widok od końcówki prawego skrzydła
Prawe skrzydło z krawędzią natarcia pozbawioną slotów, pogiętą i porozrywaną w efekcie zderzeń z przeszkodami - w zbliżeniu widać fragmenty konarów drzew, z którymi zderzał się samolot.
Prawe skrzydło z krawędzią natarcia pozbawioną slotów, pogiętą i porozrywaną w efekcie zderzeń z przeszkodami.
Szczątki przedniej części kadłuba Tu-154M 101 na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj, w centrum kadru rejon pierwszego salonu. Charakter zniszczeń - m.in. zachowany fragment prawej burty i spód kadłuba oraz brak lewej burty i wierzchu kadłuba - świadczą o tym, że samolot zderzył się z ziemią w pozycji odwróconej z lekkim przechyleniem na lewą stronę.
Polscy specjaliści badają szczątki Tu-154M 101 na płycie lotniska Smoleńsk Siewiernyj.
Szczątki Tu-154M 101 - widok od lewej.
Szczątki tylnej części Tu-154M 101 - na pierwszym planie górna powierzchnia połamanego statecznika poziomego. Charakter zniszczeń części noskowej stateczników poziomych oraz przedniej części owiewki siłownika stabilizatora świadczy o zderzeniu samolotu z ziemią w pozycji plecowej.
Szczątki tylnej części Tu-154M 101 - na pierwszym planie górna powierzchnia połamanego statecznika poziomego. Charakter zniszczeń części noskowej stateczników poziomych oraz przedniej części owiewki siłownika stabilizatora świadczy o zderzeniu samolotu z ziemią w pozycji plecowej.
Usterzenie Tu-154M 101 - w centralnej części kadru widoczny ster kierunku, z lewej dolna powierzchnia resztek statecznika poziomego, z prawej prawy statecznik poziomy.
Tylna część kadłuba samolotu, na pierwszym planie prawy statecznik poziomy. Z lewej widoczny statecznik pionowy z krawędzią natarcia rozdartą w efekcie zderzenia z ziemią w pozycji plecowej.
Prawe skrzydło, centropłat. Zerwany slot, widoczne uszkodzenia spowodowane przez zderzenia z drzewami i ziemią.