W przeddzień Święta Wojska Polskiego - wówczas rocznicy bitwy pod Lenino - otwarta została dwupasmowa trasa szybkiego ruchu Warszawa - Katowice. Otrzymała nazwę Trasy Czynu Żołnierskiego, ale Polacy nazwali ją gierkówką przekonani, że Edward Gierek kazał ją wybudować, by wygodnie podróżować ze Śląska do stolicy. Zaplanowaną na trzy lata budowę trasy (początkowo projektowaną jako autostrada) rozpoczęto w 1973 r., ale w terminie udało się ją doprowadzić jedynie do Będzina. Już kilka miesięcy po otwarciu, w którym oprócz Gierka wzięli udział m.in. premier Piotr Jaroszewicz i szef MON Wojciech Jaruzelski, na trasę wjechały ekipy remontowe, by łatać dziury.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze
wtedy używano miękkich asfaltów które nie nadawały się do obciążenia dużym ruchem ciężkimi pojazdami, a byle chwast przebijał toto bez trudu. Dopiero w 2 połowie lat 80-tych zaczęto stosować dużo trwalsze twarde mieszanki bitumiczne.
I taka właściwie... bez końca.