Kanał miał być częścią prawie 500-kilometrowego szlaku wodnego. Dłuższa, 400-kilometrowa trasa miała biec od Niemna do portu w Windawie na dzisiejszej Łotwie. Pozostałe 100 km stanowić miał szlak od Niemna do Biebrzy. Zamierzano wykorzystać znajdujące się na tym terenie jeziora i rzeki. Sztucznie wykopane koryta miały stanowić mniej więcej jedną trzecią całości. Dzięki kanałowi towary wywożone z Królestwa Polskiego oraz sąsiadujących z nim guberni mogły omijać pruskie porty w Gdańsku, Królewcu i Kłajpedzie. Pomysł jego budowy zrodził się, gdy w 1821 r. Prusy drastycznie podniosły cła za tranzyt. W następnym roku zgody udzielił car Aleksander I i błyskawicznie przystąpiono do prac projektowych i budowlanych.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze
Ależ nie tylko za to go cenimy!