Konkurs polega na przygotowaniu kampanii promującej ideę nieśmiecenia. Do udziału w IV edycji tego programu można się zgłaszać do 13 maja. Na zwycięzców czekają nagrody: stacje do nauki selektywnej segregacji odpadów oraz granty finansowe.
Na czym dokładnie polega konkurs? Projekt kampanii promującej nieśmiecenie powinien zawierać plan, opis i cel działań, do tego też informację, kto będzie jej adresatem. Może być kierowana do uczniów i nauczycieli ze szkoły, rodziców czy społeczności lokalnej. W pracy konkursowej uczniowie lub podopieczni placówki, wspólnie z koordynatorem, mają także za zadanie przedstawić i opisać narzędzia promocyjne. Może to być film, plakat, piosenka czy komiks. Trzeba też wskazać, gdzie zostaną wykorzystane. Prace konkursowe można zgłaszać do 13 maja poprzez stronę lekcjaniesmiecenia.pl.
W tym 20 stacji do nauki selektywnej segregacji odpadów. Z takich stacji korzysta już 60 placówek wyróżnionych w trzech poprzednich edycjach „Lekcji Nieśmiecenia". To nie wszystko. Po raz pierwszy, szkoły i placówki oświatowe mają również możliwość wygrania grantów finansowych w wysokości 3000, 2000 i 1000 złotych.
Projekt ma charakter przede wszystkim edukacyjny. Nauczyciele ze szkół biorących udział w projekcie mogą bezpłatnie skorzystać z materiałów edukacyjnych. Co to za materiały? Dotyczą różnych aspektów ekologii i są dostosowane do wszystkich etapów nauczania.
„Lekcję Nieśmiecenia" organizują wspólnie Firma Henkel i Fundacja Nasza Ziemia.
– Edukacja ekologiczna dzieci i młodzieży, w tym promocja idei nieśmiecenia w naturze, to działania, które Fundacja Nasza Ziemia prowadzi nieprzerwanie od trzech dekad. Dlatego tak bardzo cieszymy się, że w tym roku wystartowała już IV z kolei edycja tego projektu. Kilkadziesiąt rozdanych stacji do nauki selektywnej zbiórki odpadów, materiały edukacyjne do wykorzystania przez nauczycieli na każdym poziomie kształcenia szkoły podstawowej, tytuły Ambasadorów Nieśmiecenia dla najlepszych szkół, to tylko niektóre z elementów, które czynią ten projekt wyjątkowym – mówi Beata Butwicka, prezes Fundacji Nasza Ziemia.
Aleksandra Gawlas, Dyrektor ds. Marketingu w dziale Henkel Consumer Brands w Henkel Polska: – To dla nas ogromna satysfakcja, że możemy zaprosić szkoły, przedszkola i inne placówki do czwartej już odsłony kampanii „Lekcja Nieśmiecenia". Cieszymy się, że do każdej kolejnej edycji mamy tak wiele zgłoszeń. Jestem przekonana, że i w tym roku zostaniemy pozytywnie zaskoczeni kreatywnością młodych ludzi, którzy nie tylko chcą wzmacniać swoją proekologiczną postawę, ale też z pewnością będą przekazywać te wspaniałe idee dalej – podsumowuje.
Wszystkie komentarze