Konkurs Lekcja Nieśmiecenia polega na przedstawieniu swoich aktywności i zaangażowania w działania proekologiczne. Jak to zrobić? Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej akcji.
Formularz konkursowy składa się z trzech części. Uczestnicy przedstawiają najpierw, w jakich działaniach brali udział w latach 2020-2023. Maksymalnie można zaprezentować trzy takie działania i powinny być organizowane przez instytucje zewnętrzne. W drugiej części przedstawia się działania w szkole, zainicjowane przez samych uczestników. Chodzi o inicjatywy przeprowadzone w latach 2020-2023. A trzeci etap polega na zaprezentowaniu dodatkowych aktywności.
Jak informują organizatorzy, uczestnicy konkursu powinni też złożyć oświadczenie o tym, że brali udział w poprzednich edycjach programu Lekcja Nieśmiecenia oraz w akcji Sprzątanie Świata – Polska. Wypełnienie tej części formularza umożliwia uzyskanie dodatkowych punktów, które zostaną wzięte pod uwagę przy przyznawaniu tytułu „Ambasadora Nieśmiecenia". Zwycięzców konkursu wyłoni jury składające się z przedstawicieli organizatora. Wyniki zostaną ogłoszone do 15 czerwca.
Dodajmy jeszcze, że na pierwsze 100 zespołów, które się zgłoszą do konkursu, czekają zestawy „Niezbędnik Wolontariusza Naszej Ziemi". A w środku: koszulka Akcji Sprzątanie Świata, flaga sztabowa z nazwą zwycięskiej szkoły, rękawiczki jednorazowe i worki do segregacji odpadów.
Dla zwycięzców III edycji Lekcji Nieśmiecenia organizatorzy przygotowali w sumie 20 stacji do nauki selektywnej zbiórki odpadów. Będą też inne nagrody – certyfikat Fundacji Nasza Ziemia i firmy Henkel dla najaktywniejszych, najbardziej zaangażowanych szkół i nauczycieli.
Projekt ma charakter przede wszystkim edukacyjny. Nauczyciele ze szkół biorących udział w projekcie mogą bezpłatnie skorzystać z materiałów edukacyjnych. Są na stronie internetowej projektu. Co to za materiały? Zadania dotyczą matematyki, biologii, chemii, geografii, języka polskiego, języka angielskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie. To treści edukacyjne przeznaczone dla klas VII-VIII.
Ten projekt edukacyjny, łącznie z konkursem, jest organizowany przez Fundację Nasza Ziemia oraz firmę Henkel.
– Wszyscy wiemy, że odpowiednia segregacja odpadów jest kluczowa dla ochrony środowiska i zasobów naturalnych. Chcemy uczyć dzieci i młodzież, jak robić to właściwie i z największym pożytkiem. To ważne, bo niebawem to właśnie oni będą decydować o losach naszej planety. Dlatego cieszymy się, że „Lekcja Nieśmiecenia" jest tak otwarcie przyjmowana w wielu szkołach. I mamy nadzieję, że w tej trzeciej już edycji, tak jak i w poprzednich, weźmie udział bardzo wiele zespołów szkolnych – podkreśla Adam Simkowski , Junior Trade Marketing Manager w dziale Henkel Consumer Brands w Henkel Polska.
Akcję „Lekcja Nieśmiecenia" wspiera kilka marek kosmetycznych z portfolio firmy. Niektóre kosmetyki tych marek są dostępne w opakowaniach wykonanych w 97-98 proc. z plastiku pochodzącego z odzysku. Co więcej, w wybranych opakowaniach jest zawarty także tzw. social plastic. Co to jest? To tworzywa zebrane – we współpracy z organizacją społeczną Plastic Bank – z morskich plaż, a następnie przetworzone i powtórnie włączone do gospodarczego obiegu. W ramach tej inicjatywy mieszkańcy Haiti, jednego z najbardziej zanieczyszczonych regionów na świecie i zarazem najbiedniejszych, mogą wymieniać zebrane przez siebie plastikowe odpady na pieniądze, produkty lub usługi.
Wszystkie komentarze