Chcemy, żeby dzieci potrafiły rozumować, dobierać argumenty, wypowiadać je, słuchać ich i je analizować. Żeby dziecko miało odwagę matematyczną. Umiało dobierać sobie strategię do problemu, który ma rozwiązać. Dlaczego więc w wielu przypadkach nam to nie wychodzi? A w dobie edukacji zdalnej nie wychodzi jeszcze bardziej? Gdzie popełniamy błąd?

Nie ma chyba bardziej budzącego kontrowersje przedmiotu niż matematyka. A przynajmniej budzącego emocje. Wiele osób, opowiadając o swojej szkole, żadnego przedmiotu nie wspomina tak źle jak tego. A przecież założenia są szczytne: chcemy, by uczniowie mieli sprawność rachunkową i dobrze poruszali się wśród liczb.

Posłuchaj debaty o matematyce z trzech perspektyw: rodzica, nauczyciela i edukatora, który uczy matematyki w sposób nieformalny. Naszymi gośćmi byli: Elżbieta Manthey, twórczyni portalu Juniorowo.pl, Jolanta Przygocka, nauczycielka matematyki ze szkoły podstawowej w Koziegłowach, oraz Krzysztof Chojecki, pomysłodawca i współtwórca projektu edukacyjnego "Pi-stacja matematyka”. Debatę poprowadziła Olga Woźniak, dziennikarka działu nauki „Wyborczej”.

Komentarze