W Polsce, mimo przeszkód prawnych, trwają już prace nad pojazdami bez kierowców. Nad stworzeniem autonomicznego busa, który mógłby uzupełnić tabor przewoźników komunikacji publicznych, pracuje gliwicki start-up Blees.

Firma skonstruowała już platformę samojezdną pojazdu i jego szkielet. - Można już zobaczyć, jak wygląda zabudowa pojazdu, a także jak prezentują się i działają sensory i cała elektronika. W przyszłym roku gotowe będą dwa pierwsze egzemplarze busa - zapowiada Martyna Wiśniowska, szefowa firmy Blees.
Komentarze
Serialu część dalsza. Czy to tylko przypomnienie co było w poprzednim odcinku?
już oceniałe(a)ś
1
0
Lepiej zbudowaliby linię szybkiego cichego tramwaju na wydzielonym torowisku z Przyszówki dalej wzdłuż południowych obrzeży Os. Kopernika ulic Pionierów i Dworskiej w rejon Instytutu Onkologii, dalej nad DTŚ śladem dawnej linii wąskotorówki na wschód. Za sródmieściem ta linia rozgałęziałaby się w stronę Sośnicy i na południe w stronę os. Trynek a dalej w stronę Knurowa. Druga linia sięgająca z terenu KSS przez Os. Waryńskiego i wzdłuż os. Gwardii Ludowej dalej w rejonie Wyspiańskiego łączyłaby się z tą pierwszą w rejonie tunelu DTŚ. Autobusy dla tego miasta nie wystarczą.
już oceniałe(a)ś
0
0