Scenariusz Andrew Farotte’a „Francis i Ojciec chrzestny” opowiada o kulisach powstawania „Ojca chrzestnego” (1972), w reżyserii 31-letniego wówczas Francisa Forda Coppoli (zagra go Oscar Isaac), a zwłaszcza o konflikcie reżysera z szefem studia Paramount - Robertem Evansem (Jake Gyllenhaal). Film wyreżyseruje Barry Levinson („Rain Man”).
Nakręcony w 62 dni „Ojciec chrzestny” przypominał drogę przez mękę. Studio Paramount nie chciało Marlona Brando do roli Vita Corleone, by był on wtedy aktorem niedochodowym i znanym z tego, że spóźniał się na plan i nie znał swoich kwestii. Ostatecznie za rolę Vita dostał Oscara, którego zresztą nie przyjął. Kontrkandydatami do zagrania głowy rodziny Corleone byli m.in. Orson Welles, Edward G. Robinson i Anthony Quinn, a Coppola zasugerował Laurence’a Oliviera, lecz ten miał akurat problemy ze zdrowiem.
Wszystkie komentarze