Poznański festiwal Malta trwa w tym roku wyjątkowo długo, bo aż do 20 lipca - ciągle można brać udział w rozmaitych działaniach w przestrzeni miejskiej. Ale największe wydarzenia teatralne już za nami.

Romeo Castellucci, włoski reżyser, jedna z najbardziej wpływowych postaci światowego teatru, był kuratorem tegorocznej edycji, a na jej inaugurację pokazano jego "Four Season's Restaurant". Spektakl mocno podzielił publiczność. Castellucci połączył kilka odrębnych estetycznie części. M.in. manifestacyjnie "teatralne", wręcz przerysowane fragmenty klasycystycznego dramatu "Śmierć Empedoklesa" Hölderlina.

Teatr - maszyna cudów

Wykonujące go aktorki najpierw realistycznie odgrywały odcinanie sobie języków, później zaś grały z głośnikiem, z którego dobiegały kwestie - zgodnie z ruchem ich warg lub kompletnie bez synchronizacji, tworząc czasem rodzaj scenicznego brzuchomówstwa. Jakby tą skrótową metaforą Castellucci chciał wyrazić swoją niewiarę w język jako medium wymiany myśli.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Marcin Ręczmin poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze