W nocy ze środy na czwartek Służba Bezpieczeństwa Ukrainy dokonała udanej dywersji w Tunelu Północnomujskim, będącym częścią Magistrali Bajkalsko-Amurskiej – donoszą ukraińskie media.
„Podczas ruchu pociągu towarowego wybuchły cztery ładunki. Obecnie na miejscu pracuje FSB, kolejarze bezskutecznie próbują zminimalizować skutki operacji specjalnej SBU" – powiedział „Ukraińskiej Prawdzie" na zasadach anonimowości współpracownik służb.
Źródła ukraińskiego wydania podkreśliły również, że dywersji dokonano na jedynym istotnymi połączeniu kolejowym między Rosją i Chinami, które jest również wykorzystywane do przewożenia ładunków wojskowych.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze
Co za barany minusują- muszą być pociotki k0rwina
Raczej ludzie, którzy za to biorą pieniądze. Właśnie ustalają co by tu napisać, a na razie tylko minusują
Przez słowo Reżim zwykle opisujemy rząd nielegalnie wybrany. Partia rządząca Ukrainą w przeciwieństwie do Jednej Rosji wygrała wybory.
Na Ukraińską Armię pracuje cały Zachód a na waszą tylko Korea Północna czyści magazyny, więc martw się raczej o siebie.
Porównanie oczywiście nieadekwatne ale partia nazistowska również wygrała wybory. W 2023 powinny się na Ukrainie odbyć wybory do parlamentu. Nie odbędą się. Mówi się również o odwołaniu przyszłorocznych wyborów prezydenckich.
NSDAP wygrała tylko jedna wybory a i tak nie do końca, bo większości nie zdobyła. Potem aż do 1939 roku wolnych wyborów już nie było, czyli dokładnie to sam co w rosji.
Na Ukrainie może nie być wyborów w tym roku., ale to przypadek z gatunku Polski, gdzi też po 1939 nie było wyborów. Po prostu nie dało się zorganizować.
Krótko mówiąc porównanie jest całkowicie adekwatne.
Obalenie demokratycznie wybranego rzadu w Kijowie zostało
dokonane przez Imperium Dobra i urzędniczkę Departamentu Stanu
Wiktorie Nuland za jedyne 5 mld dolarów.
Kukielkowy rezim zdazyl od tego czasu zakazać obecności partii opozycyjnych w parlamencie, uwięzić przeciwników politycznych, zlikwidować niezależne media i urządzić pogromy i czystki etniczne.
Kapitaliści Zachodu nie chcą ( chociaż by mogli ) wyprodukować
wystarczajacej ilości pocisków artyleryjskich ,
wiec los Ukrainy jest przesadzony.
Bedzie Austria Wschodu.
Zabawne, że nawet taka informacja z pogranicza rosyjsko-chińskiego ujawnia amerykańskie kompleksy (skądinąd zrozumiałe) walonkowych trolli. I choć trolle z zagrzybionej skóry wyłażą, żeby coś dobrego o swoim sowchozie napisać, zawsze te porównania z USA kompromitują Rosję.
Dziecko, kto ci takich bzdur naopowiadał?
No. Tak było. Przyszłość pokaże co z wyborami na Ukrainie.
Zatem Ukraincy muszą walczyc sposobem, podstępem, aby przegnać ruskich najeźdźców.
Z tym pod dostatkiem to bym nie przesadzał. Podstawowy rezerwuar mobilizacyjny rosji czyli pańszczyźniani chłopi wyczerpuje się. A ruszyć ludzi z Moskwy i Petersburga strach
Na końcu jebnie na Kremlu.
Przestrzelili już
Pałac Czerwony w gruzach najbardziej chciałabym bym zobaczyć.
Rosyjskie wojska kolejowe aktualnie przebywają na froncie i szybko nie wrócą. W całej rosji katastrofalnie brakuje pracowników a wydatki na inwestycje gwałtownie zredukowano, więc nie należy spodziewać się tej rozbudowy.
Chiny "pożyczą" ludzi do tej rozbudowy. Też im zależy, żeby z Chin na daleki wschód Rosji łatwo było dojechać. Bo prawdopodobnie czekają, kiedy po upadk Rosji te tereny będą do zagarnięcia.
Nie wydaje mi się. Jak dotąd zainteresowanie Chin jakimikolwiek inwestycjami w rosji jest zerowe. Na to nakłada się permanently brak juanów na rosyjskich kontach.
Ale do komunikacji Chin z dalekim wschodem Rosji ani linia transsyberyjska, ani BAM nie są potrzebne.
W czasach socrealizmu był krótki wierszyk
"Wania, prijeżdżaj na BAM,
ja tiebia na torach dam."
Teraz nawet taka pokusa nie zadziała, nie ma komu przyjechać. I dobrze.
Nikt nie zainwestuje w BAM, zbudowany na wiecznej zmarzlinie i prawdopodobnie wkrótce skazany na zagładę w związku z ociepleniem klimatu.
dziwne: ryć piętnaście kilometrów tunelu, żeby zaoszczędzić dwie godziny. Przecież to pewnie nie jest nawet 1% czasu przejazdu.
a zakręty, z górki pod górkę i odśnieżanie?
Linia omijająca Tunel Severomujski została wybudowana jako linia tymczasowa, jest kręta, prowadzi licznymi serpentynami i ma strome nachylenia. W efekcie, ciężkie pociągi towarowe, aby przejechać "górą" muszą zostać podzielone na kilka części, przeciągnięte z pomocą lokomotywy popychającej, a potem ponownie połączone. A to trwa zazwyczaj pół dnia, a nie tylko 2,5 h jak w przypadku pociągu osobowego.
Mimo wszystko stale była używana, w jedną stronę, bo tunel jest jednotorowy.