Polscy czwartoklasiści są w światowej czołówce, jesli chodzi o umiejętności matematyczne i przyrodnicze. 41 proc. z nich twierdzi jednak, że wcale nie są dobrzy. - Mamy duży nacisk na wyniki. Na egzaminy. Na oceny. Cały system jest na to ukierunkowany - komentuje ekspert.
Karolina Słowik: Nasi czwartoklasiści są w światowej czołówce, jeśli chodzi o umiejętności matematyczne i przyrodnicze. Pokazało to ostatnie międzynarodowe badanie TIMSS, w Polsce przeprowadzone przez Instytut Badań Edukacyjnych. Ale pokazało też, jak bardzo tym 11-latkom jest źle i że w siebie nie wierzą. Czy więc jest się z czego cieszyć?
Dr Michał Sitek (kierownik Zespołu Badań Umiejętności IBE): - Raczej nie. Byliśmy zaskoczeni, że jest tak źle. Spodziewaliśmy się, że te słabe postawy wobec szkoły i nauki utrzymają się na niskim poziomie. Nie spodziewaliśmy się, że będzie gorzej.
Wszystkie komentarze
Egzamin ósmoklasisty do likwidacji
Zgadzam się. To samo jest z historią, a nawet plastyką. Wystarczy porównać podręczniki sprzed tych 35 lat i obecne.
Egzamin ósmoklasisty do likwidacji.
No i zapomniałam o parciu rodziców na ocenę, uczniowie poprawiają prace napisane na 85-95 procent, bo odzice, a potem dzieci, chcą mieć 100.
Nie, bo przestańmy oszukiwać dzieciaki, że efekty nie są ważne, nauczmy je, że efekt, to zdobyte umiejetnosci, a nie świadectwa z paskiem.