Od 12 kwietnia weszły w życie zmiany w programie szczepień przeciwko COVID-19. Od poniedziałku rejestrować mogą się osoby z rocznika 1962. Każdego kolejnego dnia do programu będą włączane kolejne roczniki – od 13 kwietnia rocznik 1963, od 14 kwietnia – 1964 itp. To jednak nie jedyne zmiany, jakie zostały wprowadzone.
Dla osób, które nie wiedzą, czy mogą się rejestrować na szczepienie, wprowadzono specjalny formularz, który pokaże, czy mamy możliwość rejestracji, niezależnie od tego, czy spełniamy kryterium wieku, czy jesteśmy w grupie, która może się już szczepić, np. w związku z chorobą nowotworową, bez śledzenia kolejnych komunikatów rządu.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze
Kolejny pokaz *profesjonalizmu* rządowych informatyków!
Wczesnej, żeby sprawdzic, czy można sie zarejestrować na szczepienie, trzeba było wejść na stronę pacjent.gov.pl, wybrać button e-rejestracja, zalogować się profilem zaufanym i widzieliśmy swoje skierowanie albo nie. Widzieliśmy - była możliwość rejestracji, nie widzieliśmy - nie było.
Wprowadzając opisany w tekście formularz - dobry dla tych, którzy nie maja profilu zaufanego i bedą sie rejestrować przez inforlinię - odebrano poprzedni, prosty sposób logowania na konto rejestracji. Nawet jak wiesz człowieku, ze masz już wystawione skierowanie, to musisz przejść przez formularz... Brawo!
akurat w IT odsianie obciążających system requestów na wstepnym warunku to rozwiązanie często spotykane, natomiast to, ze system rządowy w 40 milionowym kraju nie ma wydajności na obsłużenie wzmożonego ruchi wciąz w promilu komercyjnych systemów to wstyd i porażka. Zwłaszcza, zę wiaodmo było że szczepienia będą. Za to ile się nasłuchaliśmy o "Wirtuozie cyfryzacji służby zdrowia" od nieistniejących respiratorów, nic dziwnego, ze te komplementy były od konkubiny bo dla każdego z branzy to amatorszczyzna.
*akurat w IT odsianie obciążających system requestów na wstepnym warunku to rozwiązanie często spotykane,*
A czy ja twierdze, ze to jest złe rozwiązanie??
Ja twierdzę, ze brak możliwości rejestracji bez tego kroku, gdy WIEM, ze mam skierowanie jest beznadziejne. Ludzie 70 plus, ktorzy od 22 stycznia (czyli od dnia, w którym maja skierowania) logują sie kilka razy dziennie sprawdzając czy może wreszcie pojawił sie dla nich termin, dostali teraz - w nagrodę za wytrwałość - dodatkowo wymóg podawana każdorazowo numeru PESEL...
"Nawet jak wiesz człowieku, ze masz już wystawione skierowanie, to musisz przejść przez formularz... Brawo!"
Ależ można wejść na IKP bez wypełniania formularza, wystarczy kliknąć zaloguj się.
Nie marudź.
No i?
Chyba jednak przesadzasz. Jeśli na tej stronie wejdzie się w "Dowiedz się więcej to jest informacja w tym o profilu zaufanym:
Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl
2. System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.
Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.
Kliknij i zarejestruj się.
"
Utrudnianie obywatelowi dostępu do świadczeń urzędniczych "to akurat" cecha systemu, ale bynajmniej nie informatycznego (ten ma w cywilizacji zgoła przeciwne cele) a folwarcznego.
@ halice1 ma całkowitą rację, obecnie trzeba przejść dodatkowy etap wklepywania peselu, aby móc w ogóle zalogować się do e-rejestracji.
Cały sens wchodzenia bezpośrednio przez elektroniczną tożsamość wziął w łeb.
To nieprawda, nadal można wejść w e-rejestrację. Przez zakładkę 59+.
No i?
No i dzięki tej opcji nie musisz wklepywać PESEL, po prostu logujesz się do systemu.
Logując sie na IKE loguję sie na IKE. Z IKE nie ma przejścia do strony rejestracji. Tak sie objawia geniusz rządowych informatyków.
Dowiaduj się więcej z próby skorzystania z tej reklamy, którą cytujesz.
Bo cytujesz sam nie wiedząc ani co, ani jak to działa naprawdę.
A jest jak pisze "halice"
Dalej nie komentuję...
Czepiasz się. 4 maja to prawie kwiecień.
/ironia!/
Dzwoń dalej. Często ktoś rezygnuje i uda się załapać na wcześniejszy termin.
Może bali się?
Bo 66, to prawie 666, a to...sam wiesz i Rosemary's baby i te sprawy.
Prawie dźender.
Zdrowia
Jak wszyscy zaczną dzwonić to na pewno się dodzwonią...
to nie tak powinno działać !!!
skoro wszystkie moje dane osobowe i kontaktowe są w bazie danych NFZ i w Programie Szczepień to ja powinienem otrzymać telefonicznie propozycję wcześniejszego,kwietniowego terminu a nie wydzwaniać godzinami żeby rozmawiać z człowiekiem po drugiej stronie telefonu - przecież dziś w dobie postępu komputeryzacji jest to błahe zadanie do wykonania przez przeciętnego informatyka
A mnie działa bez problemu
u mnie działa od stycznia, może nie umiesz sobie poradzić?