Osoby, które nie wiedzą, czy mogą się już szczepić, od poniedziałku sprawdzą to bez trudu za pomocą numeru PESEL na stronie pacjent.erejestracja.ezdrowie.gov.pl.

Od 12 kwietnia weszły w życie zmiany w programie szczepień przeciwko COVID-19. Od poniedziałku rejestrować mogą się osoby z rocznika 1962. Każdego kolejnego dnia do programu będą włączane kolejne roczniki – od 13 kwietnia rocznik 1963, od 14 kwietnia – 1964 itp. To jednak nie jedyne zmiany, jakie zostały wprowadzone.

Dla osób, które nie wiedzą, czy mogą się rejestrować na szczepienie, wprowadzono specjalny formularz, który pokaże, czy mamy możliwość rejestracji, niezależnie od tego, czy spełniamy kryterium wieku, czy jesteśmy w grupie, która może się już szczepić, np. w związku z chorobą nowotworową, bez śledzenia kolejnych komunikatów rządu.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Anna Gamdzyk-Chełmińska poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    *Dla osób, które nie wiedzą, czy mogą się rejestrować na szczepienie, wprowadzono specjalny formularz, który pokaże, czy mamy możliwość rejestracji,g

    Kolejny pokaz *profesjonalizmu* rządowych informatyków!
    Wczesnej, żeby sprawdzic, czy można sie zarejestrować na szczepienie, trzeba było wejść na stronę pacjent.gov.pl, wybrać button e-rejestracja, zalogować się profilem zaufanym i widzieliśmy swoje skierowanie albo nie. Widzieliśmy - była możliwość rejestracji, nie widzieliśmy - nie było.
    Wprowadzając opisany w tekście formularz - dobry dla tych, którzy nie maja profilu zaufanego i bedą sie rejestrować przez inforlinię - odebrano poprzedni, prosty sposób logowania na konto rejestracji. Nawet jak wiesz człowieku, ze masz już wystawione skierowanie, to musisz przejść przez formularz... Brawo!
    @halice1
    akurat w IT odsianie obciążających system requestów na wstepnym warunku to rozwiązanie często spotykane, natomiast to, ze system rządowy w 40 milionowym kraju nie ma wydajności na obsłużenie wzmożonego ruchi wciąz w promilu komercyjnych systemów to wstyd i porażka. Zwłaszcza, zę wiaodmo było że szczepienia będą. Za to ile się nasłuchaliśmy o "Wirtuozie cyfryzacji służby zdrowia" od nieistniejących respiratorów, nic dziwnego, ze te komplementy były od konkubiny bo dla każdego z branzy to amatorszczyzna.
    już oceniałe(a)ś
    11
    0
    @pudelekelemelek
    *akurat w IT odsianie obciążających system requestów na wstepnym warunku to rozwiązanie często spotykane,*
    A czy ja twierdze, ze to jest złe rozwiązanie??
    Ja twierdzę, ze brak możliwości rejestracji bez tego kroku, gdy WIEM, ze mam skierowanie jest beznadziejne. Ludzie 70 plus, ktorzy od 22 stycznia (czyli od dnia, w którym maja skierowania) logują sie kilka razy dziennie sprawdzając czy może wreszcie pojawił sie dla nich termin, dostali teraz - w nagrodę za wytrwałość - dodatkowo wymóg podawana każdorazowo numeru PESEL...
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    @halice1
    "Nawet jak wiesz człowieku, ze masz już wystawione skierowanie, to musisz przejść przez formularz... Brawo!"
    Ależ można wejść na IKP bez wypełniania formularza, wystarczy kliknąć zaloguj się.
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    @halice1
    Nie marudź.
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    @genoveva
    No i?
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @halice1
    Chyba jednak przesadzasz. Jeśli na tej stronie wejdzie się w "Dowiedz się więcej to jest informacja w tym o profilu zaufanym:
    Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

    2. System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

    Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

    Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.

    Kliknij i zarejestruj się.
    "
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    @pudelekelemelek
    Utrudnianie obywatelowi dostępu do świadczeń urzędniczych "to akurat" cecha systemu, ale bynajmniej nie informatycznego (ten ma w cywilizacji zgoła przeciwne cele) a folwarcznego.

    @ halice1 ma całkowitą rację, obecnie trzeba przejść dodatkowy etap wklepywania peselu, aby móc w ogóle zalogować się do e-rejestracji.
    Cały sens wchodzenia bezpośrednio przez elektroniczną tożsamość wziął w łeb.
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    @halice1
    To nieprawda, nadal można wejść w e-rejestrację. Przez zakładkę 59+.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    @halice1
    No i?
    No i dzięki tej opcji nie musisz wklepywać PESEL, po prostu logujesz się do systemu.
    już oceniałe(a)ś
    0
    2
    @genoveva
    Logując sie na IKE loguję sie na IKE. Z IKE nie ma przejścia do strony rejestracji. Tak sie objawia geniusz rządowych informatyków.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @empi4822
    Dowiaduj się więcej z próby skorzystania z tej reklamy, którą cytujesz.
    Bo cytujesz sam nie wiedząc ani co, ani jak to działa naprawdę.
    A jest jak pisze "halice"
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Ależ to jedna wielka lipa i nieudolność organizatorów tych szczepień.Po wielu perturbacjach,jako 66. latek , uzyskałem termin szczepienia na 7. maja. W ub. tygodniu otrzymałem SMS-a o możliwości zaszczepienia się w kwietniu tego roku,więc zadzwoniłem pod wskazany numer i... otrzymałem propozycję na 4. maja tego roku.
    Dalej nie komentuję...
    @A...
    Czepiasz się. 4 maja to prawie kwiecień.
    /ironia!/
    już oceniałe(a)ś
    11
    0
    @A...
    Dzwoń dalej. Często ktoś rezygnuje i uda się załapać na wcześniejszy termin.
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    @A...
    Może bali się?
    Bo 66, to prawie 666, a to...sam wiesz i Rosemary's baby i te sprawy.
    Prawie dźender.
    Zdrowia
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @dhc
    Jak wszyscy zaczną dzwonić to na pewno się dodzwonią...
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @dhc
    to nie tak powinno działać !!!
    skoro wszystkie moje dane osobowe i kontaktowe są w bazie danych NFZ i w Programie Szczepień to ja powinienem otrzymać telefonicznie propozycję wcześniejszego,kwietniowego terminu a nie wydzwaniać godzinami żeby rozmawiać z człowiekiem po drugiej stronie telefonu - przecież dziś w dobie postępu komputeryzacji jest to błahe zadanie do wykonania przez przeciętnego informatyka
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Mnie system o niczym nie poinformował. Jednak za trudne :o
    już oceniałe(a)ś
    13
    0
    Boże Drogi!!! Wyzwól nas od tych kretynów. Błagam.
    już oceniałe(a)ś
    9
    0
    A o cukrzykach nadal ani słowa...
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    Moja rada: Nie informuj systemu i szczep się.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    tylko, że ten cały pacjent nie działa. To g... albo działa albo nie i nie można temu wierzyć..
    @Atakapa
    A mnie działa bez problemu
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @Atakapa
    u mnie działa od stycznia, może nie umiesz sobie poradzić?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Nie oczekujcie od pislamu zbyt wiele. Teraz sami powiedzieli że to "program pilotażowy". Czyli zaczynają go właśnie na dobre testować. Im się nie śpieszy, oni się zaszczepili.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0