Tomasz Bagiński wziął na warsztat kolejną polską legendę w ramach kampanii reklamowej Allegro. W futurologicznej wersji legendy o Panu Twardowskim, znanym m.in. z ballady Adama Mickiewicza, główną rolę zagrał Robert Więckiewicz.

To już druga krótkometrażówka Tomasza Bagińskiego, autora nominowanej do Oscara "Katedry", w ramach kampanii reklamowej Allegro "Legendy polskie".

- Pomysł legend zrodził się z potrzeby sprawdzenia, czy w polskim kinie jest w ogóle możliwa masowa rozrywka spod znaku science fiction. Gatunek ten jest w tej chwili głównym filarem rozrywkowego kina światowego, a w polskim kinie praktycznie nie istnieje. Wybór polskich legend jako tematu był naturalny. O ile na świecie opowiadanie na nowo mitów, baśni i legend ma długą tradycję, o tyle w Polsce przykłady można liczyć na palcach jednej ręki i nie dotyczą one kina - tłumaczył dla Allegro Bagiński.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Monika Tutak-Goll poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Mam gdzieś allegro
    już oceniałe(a)ś
    0
    7