Handel elektroniczny staję się coraz bardziej ryzykowny. Z każdym kolejnym dolarem zarobionym w internecie rośnie liczba ataków hakerskich na strony WWW

Liczba oszustw internetowych, kradzieży tożsamości i próby włamywania się na strony internetowe rośnie nieproporcjonalnie szybciej niż rozwój handlu elektronicznego - wynika z raportu firmy VeriSign.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy 2003 r. wartość sprzedaży elektronicznej wyniosła 6,4 mld dol. - niemal o 59 proc. więcej niż przed rokiem (4 mld dol.). Liczba ataków hakerskich w tym samym czasie wzrosła aż o 176 proc. Dane te uwzględniają jedynie ataki zarejestrowane przez systemy bezpieczeństwa firm. Prawie 7 proc. wszystkich zamówień złożonych w okresie świątecznym nie zostało zrealizowanych dlatego, że sprzedawcy podejrzewali, iż w zamówieniu podano numery kradzionych kart kredytowych lub nieprawdziwe dane osobowe. - Pod względem zabezpieczeń firmy e-commerce są lepiej przygotowane niż kiedykolwiek. Wykorzystanie wszystkich możliwych zabezpieczeń do ograniczenia oszustw internetowych zajmie jednak dużo czasu - powiedział Ken Silva, wiceprezes ds. bezpieczeństwa w VeriSign.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Więcej
    Komentarze