Wyniki te podała w środę firma Samar. Tak marnie w naszych salonach nie działo się od połowy ubiegłej dekady.

Przez kilka lat boom motoryzacyjny w Polsce budził fascynację na całym świecie. W ciągu czterech, pięciu lat sprzedaż nowych aut się u nas podwoiła i wjechaliśmy do grupy 12 największych rynków motoryzacyjnych świata. Jak się okazało, równie szybko i łatwo zjechaliśmy z tych szczytów, a nasz rynek skurczył się do rozmiarów z połowy lat 90.

Za sobą mamy trzeci, kolejny rok spadku sprzedaży. 308 158 sprzedanych nowych samochodów osobowych to o 5,83 proc. mniej niż rok wcześniej. W porównaniu z rekordowym 1999 rokiem, kiedy na nasze drogi trafiło 640 tys. nowych aut, rynek skurczył się o 51,9 proc.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Więcej
    Komentarze