Mary Barra, szefowa General Motors, twierdzi, że wydajność, innowacje i uczenie się na błędach pozwolą jej firmie stać się liderem rynku pojazdów elektrycznych.

W zeszłym roku firma General Motors wzbudziła sensację, gdy ogłosiła śmiały plan zwiększenia sprzedaży pojazdów elektrycznych i zapowiedziała, że do 2035 roku zaprzestanie produkcji pojazdów napędzanych benzyną. Jednak ponad rok później inni producenci samochodów wydają się lepiej przygotowani do przewodzenia przejściu branży motoryzacyjnej na pojazdy elektryczne. W pierwszym kwartale ubiegłego roku Tesla sprzedała ponad 310 tys. samochodów elektrycznych na całym świecie. General Motors pozostaje daleko w tyle, chyba żeby liczyć samochody elektryczne wyprodukowane przez jej chińskie podmioty joint venture. W tym kwartale w Stanach Zjednoczonych firma sprzedała mniej niż 500 pojazdów elektrycznych. Ford Motor właśnie rozpoczął produkcję elektrycznego pick-upa F-150 i przyjął już rezerwacje na ponad 200 tys. takich pojazdów.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Więcej
    Komentarze