Zaczęła się "przedsprzedaż" biletów na czerwcowy mecz Polska - Niemcy. PZPN zrzekł się ich dystrybucji na rzecz swojego sponsora - InPostu, uznaje tylko papierowe bilety i wysyła je do kibiców kurierską siecią sponsora.

Bilety na mecze reprezentacji są jednym z najważniejszych, stałych wpływów do PZPN, zaś towarzyskie spotkanie z Niemcami hitem, który gwarantuje sprzedaż wszystkich miejsc na stadionie. A chodzi o Stadion Narodowy w Warszawie, który może zmieścić prawie 60 tys. kibiców. Dlaczego PZPN oddał dystrybucję części swoich biletów sponsorowi?

Polska - Niemcy. Ile zarabia na biletach PZPN

PZPN wynajmuje stadion mniej więcej za 1 mln zł (ceny są negocjowane z poszczególnymi klientami i zależą m.in. od liczby imprez do zorganizowania przez klienta), zaś ściągnięcie Niemców na towarzyski mecz to około 3 mln zł (650 tys. euro). Dotychczas wpływy z biletów na stołecznym stadionie wynosiły średnio 6-7 mln. Na meczu z Niemcami federacja powinna zarobić nominalnie więcej ze względu na drożyznę szalejącą w Polsce i atrakcyjność przeciwnika. Cena biletów: od 140 do 280 zł, czyli 17 proc. więcej niż na mecz eliminacyjny do Euro z Albanią w marcu.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Marcin Ręczmin poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Ktoś normalny tym syfem się jeszcze interesuje?
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Bilety papierowe najlepiej chronią przed oszustami? PZPN to chyba jeszcze gdzieś w połowie XX w. się zatrzymał mentalnie. Tak jak i cała polska piłka nożna...
    już oceniałe(a)ś
    4
    0