To zależy, jak się na to spojrzy. Bo okazuje się, że komputer edukacji związanej z umiejętnością czytania ewidentnie szkodzi. Pokazuje to raport przygotowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), który objął 15-latków m.in. z USA, Niemiec, Japonii czy Polski.
Wyniki są niepokojące. Okazało się, że im częściej młodzież używa komputerów, tym mniej czyta - i na ekranie, i w druku. Najgorzej wygląda to u uczniów, którzy często korzystają z czatu - ci czytają najmniej. Niewiele lepiej przedstawia się sytuacja osób korzystających z komputerów do ćwiczeń czy wyszukiwania informacji. W ogóle wszystkie czynności online wykonywane częściej niż raz lub dwa razy w tygodniu, w tym nawet wysyłanie e-maili, wpływają negatywnie na zdolność czytania. Nie będzie więc zaskoczeniem to, iż najlepiej z tą czynnością radzą sobie 15-latki, które mają do czynienia ze sprzętem rzadziej niż dwa razy w tygodniu.
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze