- Wszędzie tam, gdzie mamy do poważnymi tematami, takimi jak wybory, ekologia, debata dotycząca regulacji, musimy znaleźć klucz do promowania treści jakościowych - zauważa Katarzyna Szymielewicz z Fundacji Panoptykon. Dr Ada Florentyna Pawlak podkreśla, że sztuczna inteligencja może w tym pomóc.
- Mamy nowe rozdanie. Ono może być dramatyczne w swoich skutkach a może być też bardzo interesujące. Jest to dobry moment, by wrócić i zastanowić się: jeśli ChatGPT ma rekomendować nam treści [medialne] to jego design, transparentność i sposób działania można uregulować prawnie - podkreśla natomiast prof. Aleksandra Przegalińska.
Z kolei Marcin Bogłowski zauważa, że AI można traktować jako rower dla umysłu.
- To coś, co pomoże pewne rzeczy przyśpieszyć, zmienić, zriserczować. AI może pomóc dziennikarzom - wyjaśnia Bogłowski.
O mediach w dobie AI rozmawiamy w debacie wyborcza.biz.
Wszystkie komentarze