Na szczęście nie musimy sobie już wyobrażać braku Miłosza w kanonie lektur - mówi w 3x3 dr Zofia Zasacka z Biblioteki Narodowej, badająca czytelnictwo młodych Polaków. Jej zdaniem, odwiecznym problemem szkoły, także w doborze lektur, to brak synergii z literaturą bliższą temu, co dzieje się poza murami szkoły. W podstawach programowych brak jest także informacji o tym, że nauczyciele razem z uczniami będą dobierać lektury - dodaje rozmówczyni Romana Imielskiego.
Komentarze
Który skrzywdziłeś Który skrzywdziłeś człowieka prostego Śmiechem nad krzywdą jego wybuchając, Gromadę błaznów koło siebie mając Na pomieszanie dobrego i złego, Choćby przed tobą wszyscy się skłonili Cnotę i mądrość tobie przypisując, Złote medale na twoją cześć kując, Radzi że jeszcze jeden dzień przeżyli, Nie bądź bezpieczny. Poeta pamięta Możesz go zabić - narodzi się nowy. Spisane będą czyny i rozmowy. Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta. Washington D.C., 1950
@office301 dlaczego, gdy włoży się rękę do ognia, to parzy i boli, a za krzywdzenie drugiego człowieka nic się nie dzieje? - Boga jednak nie było przy tworzeniu tego świata.
już oceniałe(a)ś
0
0
`