Reklama "Grześków" jest nieetyczna, uderza w relacje między ojcem a dziećmi i może powodować nadszarpnięcie zaufania do instytucji rodzica - uważa Stowarzyszenie Twoja Sprawa. I namawia do konsumenckiej akcji protestacyjnej, polegającej na wysyłaniu maili do szefostwa firmy produkującej słodycze. - Ta reklama była testowana na mojej córce i spodobała jej się - ripostuje szef Jutrzenki.

Reklama, która oburzyło Stowarzyszenie Twoja Sprawa (a do akcji włączyły się m.in. portale Fronda.pl, Niezalezna.pl, Rebelya.pl), trwa 21 sekund. Fabuła jest prosta: mężczyzna wraca do domu, siada na kanapie, wita z dziewczynkami, które domagają się "Tato, pobaw się z nami". Na te słowa matka - jedząca "Grześka" - rzuca krótkie: "To nie jest wasz tata". Konsternacja na twarzach mężczyzny i dzieci. Cięcie. Plansza z hasłem "Zero bujdy". Koniec.

"Zadziwiające", "nieodpowiedzialne społecznie"

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. 
 
Michał Olszewski poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Słodycze i tak są szkodliwe.
    @grzech_pierworodny Podobnie, jak życie...;) Ale ze słodyczami łatwiej przez nie przebrnąć. I przyjemniej...
    już oceniałe(a)ś
    9
    2
    Kolański podkreśla, że hasło "Zero bujdy" tyczy się tego, że "Grześki" oblewane są prawdziwą czekoladą. - I o to nam chodziło, żeby się utrwaliło ludziom, że nie stosujemy - jak konkurencja - jakichś półśrodków. Po prostu czekolada. wszystko fajnie ale co ma prawdziwa czekolada do ojcostwa? jak dla mnie reklama jest beznadziejna i dziwię się że prezes jeszcze tak nieudolnie broni tej żałosnej reklamy.
    @mars255 Abstrahując od jakości tej konkretnej reklamy, to rozumiem, że do ciebie przemawiają reklamy proszków do prania jedynie z udziałem pralki, koszuli i baby obsługującej? Gratuluję.
    już oceniałe(a)ś
    17
    17
    A ja jutro Grześka kupie :) Reklama mi się podoba
    już oceniałe(a)ś
    23
    15
    A jak niby miały do niego wołać? "konkubencie mamy pobaw się z nami?"
    @4kaszelek Może wiesz ilu młodych ludzi popełniło samobójstwo lub popadło w depresję po tekście: "to nie jest twój ojciec" ! Takie twarde słowa to nie reklamowy banał. Trzeba być kretynem, żeby zrobić taką scenkę reklamową!!!
    już oceniałe(a)ś
    10
    13
    @42nat Ktoś nie zadbał o ich samoocenę. Kto? "Trzeba być kretynem, żeby się czepiać bez sensu!!!"
    już oceniałe(a)ś
    9
    1
    @4kaszelek Niedługo już nie konkubent. Wprowadzą ustawę o związkach partnerskich, to chyba będzie "partnerze związkowy"
    już oceniałe(a)ś
    6
    7
    Ta reklama jest wredna. Widać, że producenci reklam nic już nie mogą wymyślić sensownego i jedyne co im pozostaje to szokować (niedawna informacja odnośnie kontrowersyjnej reklamy Nivea Stresstest). Stowarzyszenie Twoja Sprawa ma zupełną rację, reklamę oglądałyby przede wszystkim dzieci, bo to najwięksi konsumenci słodyczy; a jest to reklama dla dorosłych, bo oni potrafią wyłapać taki rodzaj humoru (niskiego lotu co prawda), chociaż raczej wywołuje irytację i agresję, tego babiszona żrącego batonik ma się ochotę tym "wafelkiem Grześkiem" udusić.
    Może ktoś wie ilu młodych ludzi popełniło samobójstwo lub popadło w depresję po tekście: "to nie jest twój ojciec" ! Takie twarde słowa to nie reklamowy banał. Trzeba być kretynem, żeby zrobić taką scenkę reklamową!!!
    już oceniałe(a)ś
    8
    4
    ..."do akcji włączyły się m.in. portale Fronda.pl, Niezalezna.pl, Rebelya.pl)". To akurat mnie nie dziwi, bo pewnie uznały, że reklama zbyt nachalnie skojarzy się z jakże podobną sprawą ojcostwa dziecka, tej konserwatywnej miłośniczki tradycyjnej rodziny - świętej bratanicy Zbawiciela Jarosława.
    już oceniałe(a)ś
    36
    18
    Ciekawe czy pan prezes zapytał córkę jak rozumie spot reklamowy który tak bardzo jej się podoba. A co do "Grześka" - jeśli wszystko mu jedno co myślą o nim klienci to pewnie najwyraźniej czeka aż ci zaczną głosować własnymi pieniędzmi. Już nie jedna marka upadła przez taką butę.
    już oceniałe(a)ś
    42
    24
    Gdyby nie "skandal" wokół reklamy, nigdy bym na nią nie zwrócił uwagi. Czy Stowarzyszenie Twoja Sprawa nie jest przypadkiem wynajmowane przez PR-owców do robienia szumu? Ich protesty są tak durne, aż trudno uwierzyć, że robią to sami z siebie, z przekonaniem i na serio.
    już oceniałe(a)ś
    34
    18
    Ciekawe czy rzeczowe stowarzyszenie i sp-ka popiera opłatę od nagłośnienia akcji, bo chyba o to od samego początku chodziło żeby tego typu grupy się "burzyły" i w rezultacie reklamowały dany produkt. Tego typu marketing na poziomie mistrzowskim mamy w przypadku koncertów Madonny, wiedzą o nich nawet ci którzy się nigdy muzyką specjalnie nie interesowali.
    już oceniałe(a)ś
    18
    8