Firma Toyota Central Europe – Sponsor "PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci" - pragnęła przyłączyć się do ważnej społecznie akcji, która może pozytywnie kształtować przyszłość dzieci (a więc i nas wszystkich!). Brak ruchu i słaba forma małych Polek i Polaków to alarmująca sytuacja; Toyota wspierając projekt udowodniła swoje zaangażowanie w edukowania i inspirowania dorosłych i dzieci do zdrowego i atrakcyjnego ruchu.
Istotnym elementem obecności reklamowej był dla naszego Sponsora fakt wsparcia finansowego – w ramach kampanii reklamowej - Fundacji Moniki Pyrek.
Kondycja ruchowa dzieci w Polsce drastycznie się pogarsza. To, co było "bułką z masłem" dla uczniów i uczennic 50 lat temu, dziś jest dla nich prawie niewykonalne. Dla przykładu - 60% dzieci w Polsce nie potrafi choć raz przeskoczyć przez skakankę.
Ta niepokojąca sytuacja sprawiła, że redakcje Wysokich Obcasów i Wyborczej połączyły siły, by edukować rodziców, dziadków i nauczycieli poprzez akcję "PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci".
Celem było krzewienie kultury fizycznej nie tylko poprzez zachętę do sportu, ale też przez inspirowanie do codziennego ruchu.
Rok 2024 był idealnym momentem na debiut tego projektu (który będzie kontynuowany!) - to był rok Letnich Igrzysk Olimpijskich i Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.
Wyborcza organizuje również inne akcje, wspierające szanse i rozwój dzieci i młodzieży - np. Festiwal Matematyki czy Miasta Idei.
Grupę celową stanowili rodzice, opiekunowie, nauczyciele, dziadkowie (choć nie tylko!) dzieci w wieku szkolnym. To oni mają wpływ na codzienne nawyki najmłodszych - również poprzez świecenie przykładem!
Jest to szerokie grono odbiorców - mają mniej więcej od 25 do 65 lat.
Wysokie Obcasy na co dzień przyciągają czytelników i użytkowników zainteresowanych treściami parentingowymi. W serwisie WysokieObcasy.pl jest osobny dział Być Rodzicem, pod tą samą nazwą emitowany jest też podcast.
Odbiorczynie i odbiorcy Wysokich Obcasów i Wyborczej to osoby świetnie wykształcone, zamożne i świadome ważnych spraw społecznych, otwarte na nowe idee. Jest to też grupa wymagających, wyrobionych czytelników, płacących za publikacje.
Affinity (stopień dopasowania tytułu do zainteresowań jego odbiorców) dla czytelniczek i czytelników serwisu Wysokich Obcasów w odniesieniu do tematu rodzicielstwa jest bardzo wysoki – wynosi 153*.
Akcję zorganizowały redakcje Wysokich Obcasów i Wyborcza.pl, patronem medialnym został serwis Gazeta.pl.
Projekt "PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci" trwał od 23 maja do 31 lipca 2024. Jego istotnym momentem był Dzień Dziecka, kiedy jak co roku na okładce Gazety Wyborczej ukazała się niestandardowa reklama Toyoty. Jej wartość dodana polega na wsparciu finansowym Fundacji Moniki Pyrek. Fundacja tworzy sportowe, aktywizujące projekty dla dzieci, młodzieży, rodziców i opiekunów. Ponadto prowadzi fundusz stypendialny dla młodych sportowców.
Akcja Wyborczej i Wysokich Obcasów objęła 20 publikacji online, 6 prasowych oraz 4 podcasty.
Artykuły w ramach projektu poruszyły takie tematy jak:
Artykuły spod szyldu "PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci" ukazały się w papierze – w Wyborczej, tygodniku Wysokie Obcasy i miesięczniku Wysokie Obcasy Extra – oraz w serwisie Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl.
Podcasty w ramach akcji były emitowane w cyklu "Być Rodzicem", "8:10" i "Zdrowa rozmowa", Podcasty Wyborczej i Wysokich Obcasów są dostępne na wielu platformach - Wyborcza.pl, WysokieObcasy.pl, w aplikacji Wyborczej, na Tokfm.pl, w Spotify, YouTube, Google Podcasts oraz Apple Podcasts.
Tematami podcastów były:
Promocja akcji "PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci" odbyła się na stronach Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, WysokieObcasy.pl, w serwisie patrona medialnego projektu – Gazeta.pl oraz w papierowych wydaniach Wyborczej.
Ponadto akcję promowaliśmy w social mediach Wyborczej i w newsletterach "Wysokie Obcasy oraz "Być rodzicem".
Łączny zasięg postów i rolek wyniósł 825 tysięcy.
Firma Toyota Central Europe była obecna w projekcie poprzez:
Redakcje zainteresowały szerokie grono dobrze sprofilowanych odbiorców ważnym społecznie tematem kondycji fizycznej dzieci. Akcja edukowała, uwrażliwiała i inspirowała opiekunów, rodziców, dziadków czy nauczycieli do skutecznego zachęcania najmłodszych do różnych form ruchu - również poprzez kreatywną zabawę.
Akcja wsparła finansowo Fundację Moniki Pyrek, tworzącą sportowe, aktywizujące projekty dla dzieci, młodzieży, rodziców i opiekunów. Ponadto fundacja prowadzi fundusz stypendialny dla młodych sportowców.
Wierzymy, że takie projekty zmieniają rzeczywistość na plus, kreując lepszą przyszłość dla nas wszystkich.
* Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, badanie "Zaangażowanie w reklamę", X 2022- IX 2023, N = 11 788 (gc: kobiety), wskaźnik CPW (Prasa), WWWU30 - Użytkował w ciągu 30 dni (serwis). Opracowanie Wyborcza Sp. z o.o.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Wyborcza sp. z o. o.