Konferencja "Kolej przyszłości" zorganizowana przez Wyborczą w ramach akcji "Supermiasta i Superregiony" okazała się nie tylko świetnym polem do wymiany wiedzy i doświadczeń, ale również przestrzenią ułatwiającą nawiązanie wartościowych relacji, które mogą przynieść realne zmiany w polskich kolejach.

15 października br. w siedzibie Wyborczej na Czerskiej w Warszawie odbyła się konferencja "Kolej przyszłości" w ramach akcji "Supermiasta i Superregiony". Samorządowcy, reprezentanci kolejowych spółek przewozowych z Polski i zagranicy podczas kilku debat rozmawiali o:

  • Kolei Dużych Prędkości w Polsce
  • konkurencji prywatnej na torach
  • nowoczesnych rozwiązaniach dotyczących biletów
  • polskich kolejach regionalnych

Warto podkreślić, że  konferencja nie ograniczała się do debat - w kuluarach i podczas dyskusji nawiązały się ważne relacje - np. między samorządem łódzkim i warszawskim - które mogą realnie zmienić przyszłość kolei na lepsze.

Całość konferencji można obejrzeć na Wyborcza.pl. Tekstowa relacja z debat dostępna jest tutaj.

Piąta edycja flagowego projektu Wyborczej "Supermiasta i Superregiony" pod hasłem "Kolej przyszłości" zgłębia temat stanu i opcji rozwoju kolej w Polsce. W sercu projektu jest konferencja, ponadto redakcja Wyborczej przygotowuje pogłębione artykuły pokazujące problemy i szanse polskich kolei z wielu, również zaskakujących perspektyw. Ukłonem w stronę czytelników jest wyjątkowy konkurs - na najpiękniejszą fotografię kolejową. Zwycięskie zdjęcia będą zdobić kalendarz Wyborczej na 2025.

ZAPRASZAMY do obecności SPONSORSKIEJ przy kalendarzu!

Wszystkie publikacje z wszystkich odsłon "Supermiast i Superregionów" znajdziecie na stronie akcji.

SPONSORZY główni akcji: Hitachi Rail, PKP Intercity.

Sponsor regionalny: Koleje Śląskie

PARTNERZY: Unia Metropolii Polskich, Miasto Kraków, Miasto Warszawa, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Samorząd Województwa Łódzkiego, Samorząd Województwa Dolnośląskiego, Samorząd Województwa Mazowieckiego. Samorząd Województwa Pomorskiego, Samorząd Województwa Wielkopolskiego.

DZIĘKUJEMY Partnerom i Sponsorom akcji za wsparcie wartościowego projektu, który - mamy nadzieję - popchnie polską kolej na nowe tory.

O tym, jak wszystko się zaczęło, czyli o debiutanckiej odsłonie akcji, przeczytacie w naszym case study.

W jaki jeszcze sposób Wyborcza troszczy się o lokalność? Mamy 30 serwisów lokalnych (zakładka Miasta na Wyborcza.pl) i przeprowadzamy akcje społeczne wspierające lokalność.

Jeżeli Twoja marka chętnie wspiera projekty wzmacniające ten obszar, odezwij się do nas: reklama@wyborcza.pl.