To już 7. odsłona flagowego eko projektu Wyborczej "Jedna Planeta. Jedno Życie". Redakcja i eksperci w artykułach i podcastach przyjrzą się temu, jak małe i średnie firmy praktykujące zrównoważony rozwój radzą sobie z kryzysem energetycznym.

W ramach akcji dziennikarze i eksperci zbadają konsekwencje zderzenia się dwóch kryzysów – klimatycznego i energetycznego - dla polskich małych i średnich biznesów. Od 23 lutego 2023 r. na Wyborcza.biz i na łamach „Gazety Wyborczej" publikowane są materiały w ramach "Jednej Planety. Jednego Życia".

Wiedza podstawą działania

Projekt Wyborczej dostarczą sprawdzonej i rzetelnej wiedzy na temat tego, jak rozsądnie korzystać z odnawialnych źródeł energii i łączyć prowadzenie konkurencyjnego biznesu z troską o środowisko i klimat. Publikacje pod egidą akcji odpowiedzą m.in. na pytania:

  • jak przygotować się na jeszcze trudniejszy niż bieżący, 2024 rok?
  • jakie odnawialne źródła energii najłatwiej wykorzystywać?
  • jakich inwestycji można dokonać samodzielnie, a w jakich będzie potrzebne wsparcie?
  • jak sprawić, by produkty i usługi sprzedawane przez polskie firmy były bardziej „zielone"?                                                                                                                                                                                   W ramach 7. edycji "Jednej Planety. Jednego Życia" redakcja zaprezentuje również przykłady dobrych praktyk - działania małych i średnich przedsiębiorstw, które już rozpoczęły transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju. 
Firmy przechodzą przyspieszony kurs z łapania gruntu pod nogami. Wiele z nich wie, że bez świadomego zarządzania kosztami i odpowiednio szybkich inwestycji w zielone źródła energii nie uda im się utrzymać konkurencyjności. Inne będą podążać ich śladem, bo kryzys klimatyczny nie daje nam taryfy ulgowej

- mówi Patrycja Maciejewicz, wiceszefowa serwisu Wyborcza.biz.

Serwis i Partner projektu

Materiały spod szyldu najnowszej odsłony projektu „Jedna Planeta. Jedno Życie" można czytać w serwisie Wyborcza.biz, na stronie akcji oraz na łamach „Gazety Wyborczej".

Partnerem siódmej edycji projektu jest EDP Energia Polska.

Zielona Wyborcza

"Gazeta Wyborcza" i Wyborcza.pl od samego początku swojego istnienia przejmują się środowiskiem i klimatem, tworząc niezliczone publikacje na ten temat, a także przeprowadzając z partnerami długofalowe akcje specjalne.

Redakcje promują prośrodowiskowe postawy m.in. w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat oraz w cotygodniowym newsletterze ekologicznym (zapisy się na stronie Wyborcza/newsletter). Wyborcza cyklicznie publikuje „Deklarację klimatyczną", w której przedstawia plan angażowania się w ochronę klimatu i środowiska w ciągu kolejnego roku.

Case studies wybranych akcji ekologicznych można przeczytać na stronie dla reklamodawców Grupy Wyborcza: