W ramach akcji dziennikarze i eksperci zbadają konsekwencje zderzenia się dwóch kryzysów – klimatycznego i energetycznego - dla polskich małych i średnich biznesów. Od 23 lutego 2023 r. na Wyborcza.biz i na łamach „Gazety Wyborczej" publikowane są materiały w ramach "Jednej Planety. Jednego Życia".
Projekt Wyborczej dostarczą sprawdzonej i rzetelnej wiedzy na temat tego, jak rozsądnie korzystać z odnawialnych źródeł energii i łączyć prowadzenie konkurencyjnego biznesu z troską o środowisko i klimat. Publikacje pod egidą akcji odpowiedzą m.in. na pytania:
Firmy przechodzą przyspieszony kurs z łapania gruntu pod nogami. Wiele z nich wie, że bez świadomego zarządzania kosztami i odpowiednio szybkich inwestycji w zielone źródła energii nie uda im się utrzymać konkurencyjności. Inne będą podążać ich śladem, bo kryzys klimatyczny nie daje nam taryfy ulgowej
- mówi Patrycja Maciejewicz, wiceszefowa serwisu Wyborcza.biz.
Materiały spod szyldu najnowszej odsłony projektu „Jedna Planeta. Jedno Życie" można czytać w serwisie Wyborcza.biz, na stronie akcji oraz na łamach „Gazety Wyborczej".
Partnerem siódmej edycji projektu jest EDP Energia Polska.
"Gazeta Wyborcza" i Wyborcza.pl od samego początku swojego istnienia przejmują się środowiskiem i klimatem, tworząc niezliczone publikacje na ten temat, a także przeprowadzając z partnerami długofalowe akcje specjalne.
Redakcje promują prośrodowiskowe postawy m.in. w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat oraz w cotygodniowym newsletterze ekologicznym (zapisy się na stronie Wyborcza/newsletter). Wyborcza cyklicznie publikuje „Deklarację klimatyczną", w której przedstawia plan angażowania się w ochronę klimatu i środowiska w ciągu kolejnego roku.
Case studies wybranych akcji ekologicznych można przeczytać na stronie dla reklamodawców Grupy Wyborcza: